Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu
Szanowni Państwo,
Od 2 stycznia 2020 roku w Urzędzie Gminy Izabelin został wprowadzony nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu.
Na jesieni b.r., wspólnie z firmą Leanpassion Sp. z o.o. przeprowadziliśmy kompleksową analizę organizacji pracy w Urzędzie Gminy Izabelin. Wspólnie z ekspertami i pracownikami przeglądaliśmy wszystkie procesy realizowane przez Urząd, za główny cel postawiliśmy sobie zidentyfikowanie potencjału do wdrożenia usprawnień, zwiększenie samodzielności pracy urzędników, wypracowanie nowej struktury urzędu oraz zaproponowanie spójnego z wypracowanym regulaminem organizacyjnym obiegu dokumentów.
Jesteśmy na początku drogi do zmiany. Mamy duże ambicje bycia urzędem sprawnym i skutecznym przy jednoczesnym zachowaniu przyjazności dla naszych klientów.
Pierwszym efektem naszej wspólnej pracy jest nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu. W linku poniżej znajdziecie Państwo zarządzenie nr 111/2019 dotyczące wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Izabelin. Zaproponowane zmiany są według mnie naturalne i w znacznym stopniu uporządkują realizację zadań przez poszczególne wydziały. Zapraszam do lektury i kontaktu z Urzędem.
Dorota Zmarzlak
Wójt gminy Izabelin
Porozmawiajmy o wodach opadowych i roztopowych na terenie Gminy
Drodzy Mieszkańcy, zapraszamy na spotkanie z ekspertami pn.
„Koncepcja zagospodarowania wód opadowych i roztopowych na terenie Gminy Izabelin”
PROGRAM SPOTKANIA
14 stycznia 2020, godz. 19:00-21:00
1. Przywitanie i wprowadzenie do spotkania
2. Zakres i podstawy „Koncepcji zagospodarowania wód opadowych i roztopowych na terenie Gminy Izabelin”
3. Diagnoza - Analiza podtopień na terenie gminy
4. Diagnoza - Podsumowanie inwentaryzacji (10 min)
5. Elementy „Koncepcji zagospodarowania wód opadowych i roztopowych na terenie Gminy Izabelin”
6. Dyskusja i wolne wnioski
drukuj (Porozmawiajmy o wodach opadowych i roztopowych na terenie Gminy)
Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Mistrz Recyklingu VI edycja
Ekokoncepcja urządzeń technicznych jest kluczem do przyszłości
Jak będzie wyglądał nasz świat w przyszłości, to zależy tylko od nas…
Dnia 15.01.2020 rozpocznie się VI-ta edycja ogólnopolskiego konkursu ekologicznego pt. „Mistrz Recyklingu Maks porządkuje odpady” dla uczniów klas 3-7 szkół podstawowych. To konkurs o odpadach i o tym dlaczego tak ważna jest ekokoncepcja: ułatwia prawidłowy odzysk i recykling urządzeń AGD RTV wszechobecnych w naszym codziennym życiu.
Każdy z nas miał w ręku instrukcję obsługi urządzenia. Taka instrukcja przekazuje informację na temat budowy, części składowych i sposobu eksploatacji. My idziemy o krok dalej: w tym roku uczestnicy konkursu będą ekodesignerami. Zadaniem będzie wykonanie makiety nadającego się do recyklingu urządzenia wraz z instrukcją obsługi i z opisem co można będzie jeszcze raz wykorzystać. Zadanie brzmi: Przyjrzyj się wybranemu przedmiotowi na prąd lub baterie. To może być lodówka, telefon komórkowy, kamera, słuchawki… Wykonaj model tego przedmiotu z materiałów upcyklingowych: starych kartonów, opakowań, taśmy itp.. a następnie narysuj instrukcję demontażu, tak aby przekazać jak najwięcej informacji na temat zawartych w nim surowców wtórnych i tych nadających się do recyklingu. Co ważne nie wolno samemu rozkręcać zużytych elektrogratów, gdyż mogą zawierać substancje niebezpieczne dla zdrowia. Informację trzeba zdobyć w inny sposób: korzystając z Internetu, rozmowy z fachowcami, własnych obserwacji, podręczników czy rad nauczycieli.
Do 30.03.2020 ekozespoły mają czas na przygotowanie odpowiedzi na to jedno pytanie konkursowe oraz skorzystanie z internetowych aplikacji edukacyjnych w wirtualnej rywalizacji III Ligi Elektrorecyklingu. Nad przygotowaniem odpowiedzi na pytanie konkursowe, uczestnicy mogą pracować podczas zajęć pozalekcyjnych i świetlicowych. Odpowiedzi trzeba udzielić w jednej z form dopuszczonych regulaminowo a więc: w formie koncepcji gry planszowej, pracy plastycznej lub pracy multimedialnej mp3-mp4.
Konkurs został objęty honorowym patronatem Kuratorów i Kuratoriów województwa lubuskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego. Udział w konkursie jest bezpłatny. To okazja dla uczniów, bo zadanie zachęca do kreatywności, rozwija zdolności manualne i kompetencje kluczowe, w zakresie przyrodniczym i technicznym. Kolejnym ważnym aspektem konkursu jest praca zespołowa: to nauczyciel zgłasza do konkursu co najmniej dwuosobowy ekozespół. Współpraca wymaga od członków grupy podziału obowiązków, konsekwencji i odpowiedzialności.
Zapraszamy! Wszystkie informacje na stronie www.chlorofil.com.pl
Wszystkie dokumenty i regulamin dostępne na stronie konkursu.
Koordynator konkursu
Agnieszka Oleszkiewicz
Tel. 608 633 593
e-mail: chlorofil@chlorofil.com.pl
www.chlorofil.com.pl
drukuj (Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Mistrz Recyklingu VI edycja)
POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY POMIĘDZY GMINĄ IZABELIN A WSEiZ
W środę (18 grudnia 2019 roku) Rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania dr Monika Madej wraz z Wójtem Gminy Izabelin Dorotą Zmarzlak podpisały porozumienie o współpracy w zakresie doskonalenia i wymiany wiedzy oraz doświadczeń pomiędzy Wyższą Szkołą Ekologii i Zarządzania oraz Gminą Izabelin.
Na czym ma polegać współpraca? M.in. na realizowaniu wspólnych projektów z zakresu architektury, architektury krajobrazu, architektury wnętrz oraz gospodarki przestrzennej i ochrony środowiska.
Zachęcamy do zapoznania się z treścią porozumienia:
drukuj (POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY POMIĘDZY GMINĄ IZABELIN A WSEiZ)
Informacja dotycząca likwidacji kasy w siedzibie GPWiK Mokre Łąki w Truskawiu
Gminne Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Izabelin "Mokre Łąki" Sp. z o.o. "(dalej: Spółka) informuje, że z dniem 01.01.2020 r. nastąpi liwkidacja kasy w siedzibie Spółki w Truskawiu przy ul. Mokre Łąki 8.
Mając na uwadze powyższe, wszystkich Klientów Spółki uprzejmie prosimy o dokonywanie od tej daty wpłat nalezności za wodę i odprowadzenie ścieków oraz wszystkich innych nalezności Spółki:
- przelewem na rachunek bankowy Spółki, wskazany na fakturze
lub
- gotówką w kasie banku PKO BP Oddział I w Izabelinie przy ul. 3 Maja 42,
W przypadku wpłaty w kasie wskazanego wyżej Oddziału banku PKO BP, nie ponosicie Państwo opłaty z tytułu wpłaty. Koszty opłat pokrywa Spółka.
Informując o powyższym wyrażamy przekonanie, że zmiana usytuowania kasy nie będzie dla Państwa utrudnieniem dla tej formy płatności mając na uwadze, że kasa Oddziału Banku usytuowana jest w centrum Izabelina.
Dodatkowo w przypadku potrzeby załatwienia sprawy w Urzędzie, bezpośrednie sąsiedztwo Urzędu Gminy i Oddziału Banku, umozliwi Państwu załatwienie dwóch spraw niemal w tym samym miejscu, pozwalając na zaoszczędzenie czasu w takich sytuacjach,
Prezes Zarządu
Marcin Sobczak
drukuj (Informacja dotycząca likwidacji kasy w siedzibie GPWiK Mokre Łąki w Truskawiu)
Rozpoczęto konsultacje społeczne w zakresie zatrudnienia i mobilności, włączenia społecznego oraz kształcenia i szkoleń
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, iż Komisja Europejska prowadzi obecnie konsultacje społeczne w następujących obszarach tematycznych:
- Ocena wsparcia z EFS na rzecz zatrudnienia i mobilności pracowników - do 6 stycznia
- Ocena wsparcia z EFS na rzecz włączenia społecznego - do 19 grudnia
- Ocena wsparcia z EFS na kształcenie i szkolenie (TO10) - do 24 lutego
Konsultacje są prowadzone przy pomocy ankiet internetowych, których wyniki zostaną wykorzystane do oceny wsparcia z EFS w okresie 2014–2018. Badanie pomoże także Komisji w wyciągnięciu wniosków na temat tego, jak wzmocnić to wsparcie w przyszłości. Badanie jest adresowane do szerokiego grona interesariuszy - osób fizycznych oraz różnorodnych podmiotów.
Pod poniższymi linkami znajdują się informacje o badaniach i odsyłacze do kwestionariuszy (Respond to the questionnaire) oraz instrukcje dotyczące tego, w jaki sposób należy zarejestrować się i jak dalej postępować (ankietę można wypełnić również w języku polskim).
Ocena wsparcia z EFS na rzecz zatrudnienia i mobilności pracowników - do 6 stycznia:
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/initiatives/ares-2018-3876443/public-consultation_en
Ocena wsparcia z EFS na rzecz włączenia społecznego - do 19 grudnia:
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/initiatives/ares-2018-6547571/public-consultation_en
Ocena wsparcia z EFS na kształcenie i szkolenie (TO10) - do 24 lutego:
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/initiatives/ares-2018-6620755/public-consultation_en
- autor: RB
Tradycyjne spotkanie wigilijne dla seniorów, kombatantów, osobów samotnych i osób z niepełnosprawnościami z terenu Gminy Izabelin
16 GRUDNIA 2019,
GODZ. 13:00
W SALI WIDOWISKOWEJ
CENTRUM KULTURY IZABELIN
(Obiekt dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych)
WESOŁYCH ŚWIĄT!
Bezpośredni link do ankiety: https://koncepcjacentrum.webankieta.pl/
Otwarte spotkanie Rady WTP i ZTM, 4 grudnia 2019r.
Zachęcamy wszystkich mieszkańców do udziału w otwartym spotkaniu Rady WTP i ZTM, które planowane jest na 4 grudnia na godz. 17.00 w Centrum Kreatywności Targowa przy ul. Targowej 56.
Filmy edukacyjne poświęcone mazowieckim rezerwatom przyrody
drukuj (Filmy edukacyjne poświęcone mazowieckim rezerwatom przyrody)
- autor: RB, data: 2019-11-28
Film "Mazowieckie rezerwaty przyrody"
Ile jest rezerwatów w województwie mazowieckim? Który z nich jest najmniejszy, a który największy? Jakie zwierzęta znajdują schronienie w rezerwatach? Co każdy z nas może zrobić, aby przyczynić się do ochrony tych najcenniejszych obszarów? O tym wszystkim mowa w filmie "Mazowieckie rezerwaty przyrody".
- Autor filmu: Sławomir Wąsik.
- Film zrealizowany w ramach projektu "Mazowieckie rezerwaty przyrody" na zlecenie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie.
- Projekt dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, www.wfosigw.pl.
- autor: RB, data: 2019-11-28
Film "Wyspy szczęśliwe"
"Każda wyprawa jest inna, każda to inne doznania, inne przeżycia i emocje. Chcielibyśmy, żeby ta, którą teraz proponujemy, też była szczególna, na swój sposób niezwykła, jedyna. Odwiedzimy z kamerą miejsca znane, bliskie - rezerwaty przyrody znajdujące się w Warszawie i w jej najbliższym sąsiedztwie. Przeistoczymy się w tropicieli, obserwatorów i przyrodników. Miejmy świadomość, że choć patrzymy na tak wiele, to w każdej chwili dzieje się tam, w tych miejscach, po tysiąckroć więcej, piękniej, ciekawiej." - Fragment komentarza filmu "Wyspy szczęśliwe".
- Autor filmu: Sławomir Wąsik.
- Film zrealizowany na zlecenie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, w ramach projektu "Mazowieckie rezerwaty przyrody".
- Projekt został dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
- autor: RB, data: 2019-11-28
Więcej informacji: https://www.facebook.com/MazowieckieRezerwatyPrzyrody/
- autor: RB, data: 2019-11-28
Przypominamy o zbieraniu wniosków do przygotowywanego projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Przypominamy o zbieraniu wniosków do przygotowywanego projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane na terenie gminy Izabelin.
Wnioski do przygotowywanego projektu uchwały można składać osobiście w Kancelarii Urzędu Gminy Izabelin, ul. 3 Maja 42, 05-080 Izabelin, przesyłać na adres do Urząd Gminy Izabelin, ul. 3 Maja 42, 05-080 Izabelin lub drogą mailową na adres: kancelaria@izabelin.pl.
We wniosku należy podać: nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.
Termin składania wniosków: do dnia 31 grudnia 2019 r.
Więcej informacji:
Podsumowanie pierwszego roku kadencji 2018-2023
Dokładnie rok temu miałam zaszczyt wypowiedzieć słowa „uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy”. To ważne dla mnie słowa, wielokrotnie wracałam do nich w ostatnich miesiącach.ANKIETA - CZY TEŻ MASZ KŁOPOTY Z DESZCZÓWKĄ?
W dniu 28.08.2019 r została podpisana umowa z firmą FPP Enviro Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na wykonanie koncepcji odwodnienia terenu gminy Izabelin. W ramach „Koncepcji” przeprowadzona zostanie szczegółowa analiza warunków środowiskowych, rozmieszczenia i stanu istniejącej infrastruktury służącej do odwadniania terenu oraz przejmowania wody opadowej. Istniejący system kanalizacji deszczowej, rowy, rzeki, naturalne i sztuczne zbiorniki na terenie wszystkich sołectw zostaną ocenione pod katem technicznym. Inwentaryzacji zostaną poddane również tereny zieleni i nieużytków pod kątem ich możliwego wykorzystania dla miejscowego zagospodarowania wód opadowych.
Dokonanie właściwej diagnozy problemu nie jest możliwe bez udziału mieszkańców. Dlatego przygotowaliśmy adresowaną do mieszkańców ankietę, która pomoże zidentyfikować występujące w przeszłości miejsca podtopień i stopień ich uciążliwości, a także zastanowić się nad możliwą eliminacją ich przyczyn.
- ankieta w formie elektronicznej dostępna jest na stronie internetowej:
https://www.gmina.izabelin.pl/275,ankieta-czy-tez-masz-klopoty-z-deszczowka - ankieta w formie papierowej dołączona jest do listopadowego wydania „Listów do Sąsiada” oraz jest dostępna w pokoju nr 111 Urzędu Gminy Izabelin
Wypełnioną ankietę prosimy składać do dnia 20.12.2019 r.
1) bezpośrednio w Kancelarii Urzędu Gminy Izabelin
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: deszczowka@izabelin.pl
3) przesłać na adres: Urząd Gminy Izabelin, ul. 3 Maja 42, 05-080 Izabelin (decyduje data wpływu do urzędu)
Wycinka drzewa przy Urzędzie Gminy Izabelin, godz. 8:30 20 listopada 2019 r.
Drzewa oprócz całej palety wszystkim znanych walorów mogą być także źródłem nieszczęśliwych wypadków. Należy pamiętać o zagrożeniach jakie mogą stwarzać – zwłaszcza te martwe, obumierające, porażone szkodnikami, a także o zaburzonej statyce, której stabilizacja jest niemożliwa lub nie przyniesie zamierzonych efektów, ograniczające widoczność na drodze czy z różnych powodów przyczyniające się do niszczenia mienia. W związku z powyższym czasem należy podjąć drastyczną decyzję o ich usunięciu – ze względów bezpieczeństwa.
https://www.facebook.com/events/436907417202123/
drukuj (Wycinka drzewa przy Urzędzie Gminy Izabelin, godz. 8:30 20 listopada 2019 r.)
Zaproszenie dla osób niepełnosprawnych na wózkach z terenu powiatu warszawskiego zachodniego na bezpłatne zajęcia taneczne
Zaproszenie
Zapraszamy serdecznie osoby niepełnosprawne na wózkach z terenu powiatu warszawskiego zachodniego na bezpłatne zajęcia taneczne w ramach projektu „Czas na taniec”, które będą odbywały się w poniedziałki o godz.18.00 w Centrum Kultury Izabelin przy ul. Matejki 21 w Izabelinie. Stałe zajęcia rozpoczynają się od 18 listopada 2019 i będą trwały do 15 maja 2020.
W poprzednich latach, w ramach projektu „Czas na taniec” taniec pokochały dzieci z Domu Dziecka Nasz Dom oraz niewidomi i słabowidzący uczniowie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Laskach. W tym roku pragniemy dotrzeć z tańcem do osób na wózkach.
Zajęcia prowadzić będą Paweł Karpiński, Monika Chojnacka, Joanna Reda- doświadczeni instruktorzy tańca na wózkach w Polsce, utytułowani tancerze na wózkach ( Mistrzowie Polski, Europy i Świata w tańcu na wózkach ).
Celem projektu jest pobudzenie osób niepełnosprawnych do aktywnego udziału w kulturze, wzrost aktywności społecznej osób niepełnosprawnych poprzez taniec, rehabilitacja osób niepełnosprawnych przez taniec.
Zgłoszenia oraz szczegółowe informacje: koordynator projektu Łukasz Prochacki- pedagog, animator kultury, choreograf, nauczyciel tańca. Kontakt: 691834514, costalatina@o2.pl.
ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY DO 15 LISTOPADA 2019.
CZAS NA TANIEC.
ORGANIZATORZY:
Centrum Kultury Izabelin
Costa Latina Warszawa Bielany
Fundacja Czy To Konieczne
PATRONAT:
Dorota Zmarzlak - wójt gminy Izabelin
fot. Sławek Bandyra
List Wójta gminy Izabelin do wszystkich Mieszkańców naszej gminy
Izabelin, 30 października 2019
Drodzy Mieszkańcy,
przyroda i środowisko naturalne na trwale wpisane są w krajobraz naszej gminy. Dlatego konsekwentnie realizujemy politykę zrównoważonego rozwoju, nadając priorytet trosce o najbliższe otoczenie i jakość życia mieszkańców. Ta perspektywa przyświeca kolejnym działaniom inwestycyjnym oraz rozwiązaniu wyzwań cywilizacyjnych. Jednym z nich jest rosnąca liczba wytwarzanych przez nas odpadów. Przeciętny mieszkaniec gminy Izabelin wyrzuca rocznie około 550 kg śmieci. To o ponad 200 kg więcej niż średnia krajowa. Prawidłowe zagospodarowanie odpadów stanowi więc ważne wyzwanie dla samorządu i lokalnej społeczności.
Sukcesywnie wdrażamy kolejne rozwiązania zwiększające efektywność gminnej gospodarki odpadami. Rozwijamy selektywną zbiórkę. Prowadzimy działania edukacyjne oraz akcję rozdawania kompostowników w celu wykorzystania tzw. odpadów zielonych. Planujemy także niższe stawki opłat za śmieci dla osób deklarujących nie oddawanie odpadów bio i frakcji zielonej. Przy wykorzystaniu unijnych dotacji, chcemy również wybudować nowoczesny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), przyjmujący nieuciążliwe, ale problemowe rodzaje odpadów takie jak np.: zepsuty sprzęt elektryczny i elektroniczny czy stare meble.
Najpierw jednak dialog, później inwestycja. Z pełnym szacunkiem podchodzimy do argumentów przytaczanych dotychczas przez mieszkańców w kontekście budowy PSZOK. Tego typu przedsięwzięcia wymagają rzetelnych informacji i konsultacji.
Dlatego chcemy powołać Radę Społeczną ds. PSZOK. Rada wspólnie z Urzędem Gminy zajmie się takimi tematami jak zakres szczegółowy PSZOK, jego funkcjonowanie i lokalizacja czy wielokryterialna analiza dla lokalizacji.
Rada Społeczna pełnić będzie następujące funkcje:
- informacyjną – przekazywanie wiedzy, wyjaśnianie wątpliwości
- konsultacyjną – wymiana opinii i argumentów
- doradczą – wypracowywanie rekomendacji i rozwiązań
- monitorującą – nadzór nad realizacją projektu i inwestycji
W skład Rady wejdzie ok. 20 stałych członków, w tym:
- przedstawiciele wszystkich sołectw (sołtysi lub osoby rekomendowane przez Rady Sołeckie) (sugerowana liczba - 7 osób)
- liderzy społeczni danych grup mieszkańców (sugerowana liczba to 5 osób, w tym proponujemy aby były to 3 osoby z sołectwa Truskaw)
- przedstawiciele Urzędu Gminy (sugerowana liczba to 3 osoby)
- przedstawiciele Rady Gminy, np. osoby z komisji tematycznie związanej z inwestycją (sugerowana liczba to 3 osoby)
- eksperci (2 osoby)
Stworzymy także punkty informacyjno-edukacyjne oraz zorganizujemy wyjazd studyjny do nowopowstałych, nowoczesnych PSZOK.
Mam nadzieję, że taka forma współpracy i dialogu zyska Państwa akceptację i pozwoli na wypracowanie optymalnego rozwiązania dla systemu gospodarki odpadami z korzyścią dla mieszkańców naszej gminy i środowiska.
Ponieważ Rada miałby również opiniować działalność PSZOK-u w roku 2020, zależy nam na jak najpilniejszym jej utworzeniu i spotkaniu. Pierwsze spotkanie planujemy w dniu 12 listopada (wtorek) o godz. 19:00.
Będziemy wdzięczni za wybór z grona mieszkańców sołectwa Truskaw Państwa przedstawicieli (jedna osoba reprezentująca sołtysa i Radę Sołecką oraz 3 mieszkańców).
Z poważaniem,
Dorota Zmarzlak
Wójt gminy Izabelin
drukuj (List Wójta gminy Izabelin do wszystkich Mieszkańców naszej gminy)
Odbiór ronda i przywrócenie podstawowej trasy linii L18
Od godzin popołudniowych 30 października, dopuszczony został ruch na rondzie wybudowanym na skrzyżowaniu dróg powiatowych ul. Sienkiewicza i ul. 3 Maja. Przywrócenie ruchu było możliwe dzięki przeprowadzonemu w dniu wczorajszym odbiorze końcowym inwestycji.
Odbioru końcowego inwestycji dokonali przedstawiciele Inwestora – Zarządu Dróg Powiatowych, Wykonawcy prac – Benevento Sp. z o.o., przy udziale przedstawiciela Urzędu Gminy Izabelin, GPWiK „Mokre Łąki” i Zarządu Transportu Miejskiego w obecności Wicestarosty Powiatu Warszawskiego Zachodniego – Wojciecha Białasa.
W trakcie czynności odbiorowych stwierdzono realizacje zadania zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. Wykonawca prac przekazał Inwestorowi komplet dokumentacji powykonawczej. Stwierdzone w czasie odbioru wady i usterki związane z wykończeniem wykonanych nawierzchni, oznakowaniem pionowym i poziomym oraz doprowadzeniem otoczenia prowadzonych robót budowlanych do ładu i porządku, zostaną zrealizowane do dnia 15 listopada.
W związku z zakończeniem przebudowy skrzyżowania ul. 3 Maja i ul. Sienkiewicza w Izabelinie, od dnia 04.11.2019 r. od początku kursowania linii dziennych przywraca się podstawową trasę kursowania linii L18.
drukuj (Odbiór ronda i przywrócenie podstawowej trasy linii L18)
Szkolenia przygotowujące do aplikowania o wsparcie w ramach poddziałania 19.2
drukuj (Szkolenia przygotowujące do aplikowania o wsparcie w ramach poddziałania 19.2)
Rębak RED DRAGON RPS 120
Dzięki dofinansowaniu z Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw Mazowsze 2019 sołectwo Hornówek zakupiło Rębak RED DRAGON RPS 120.
Rębak kupiony na rzecz sołectwa Hornówek, może służyć na zasadach dobrosąsiedzkich (w uzgodnieniu z sołtysem Hornówka), mieszkańcom wszystkich sołectw Gminy Izabelin. Szczegółowy regulamin korzystania z Rębaka znajduję się na stronie UGI w zakładce Sołectwa oraz w siedzibie Spółki „Mokre Łąki” (obsługującej to urządzenie).
W bieżącym roku kalendarzowym, w soboty: 30 listopada oraz 21 grudnia Spółka „Mokre Łąki” planuje przeprowadzić dwie akcje rozdrabiania gałęzi bezpośrednio na terenie sołectw. Jeżeli będą duże opady to akcja będzie przełożona na następny dzień pracujący.
W roku 2020 „Akcję Rozdrabniania” prowadzone będą w każdą ostatnią sobotę miesiąca w innej miejscowości. Jeżeli zgłoszeń w danej miejscowości nie będzie dużo, Spółka będzie realizować Akcję w więcej niż jednej miejscowości. W sytuacji większej liczby zgłoszeń niż możliwości wykonania w ciągu jednego dnia Akcja będzie kontynuowana w kolejną sobotę.
Aby wziąć udział w „Akcji Rozdrabniania” :
- mieszkaniec danej wsi zgłasza do sołtysa fakt posiadania gałęzi do rozdrobnienia.
- wraz ze zgłoszeniem podaje do siebie numer telefonu (pod wskazany numer telefonu pracownicy przedsiębiorstwa „Mokre Łąki” skontaktują się i ustalą szczegóły).
- Sołtys musi wskazać pracownikom „Mokrych Łąk” miejsce, w którym będą mogli w bezpieczny sposób przeprowadzić rozdrabnianie.
- Sołtysi zgłoszenia od mieszkańców przekazują do pracownika Spółki „Mokre Łąki”.
Regulamin i zdjęcia:
https://www.gmina.izabelin.pl/273,rebak-do-rozdrabniania-galezi
Przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności IV raty podatków lokalnych
drukuj (Przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności IV raty podatków lokalnych)
Bezpłatna odzież dla każdego
Dyżur pracownika socjalnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
W dniu 26 października 2019 roku (sobota) w godzinach od 8:00 - 15:00 w centrum Kultury Izabelin (ul. Matejki 21) będzie sprawowany dyżur pracownika socjalnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Poza ogólnymi informacjami o oferowanej pomocy, będzie można również zasięgnąć szczegółowych informacji oraz otrzymania dokumentów kierujących do Dziennego Domu Senior +
Zapraszamy wszystkich mieszkańców gminy Izabelin
drukuj (Dyżur pracownika socjalnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej)
Program rządowy „Mój prąd” – trwa nabór wniosków przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Od 30 sierpnia do 20 grudnia 2019 r. trwa nabór wniosków w ramach Programu „Mój Prąd”.
Dofinansowaniu podlegają instalacje PV o mocy 2-10 kW. Dofinansowanie w formie dotacji obejmuje do 50% kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji wchodzącej w skład przedsięwzięcia, ale nie więcej niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.
Dofinansowaniu podlegają instalacje niezakończone przed dniem 23.07.2019 r., natomiast projekt musi być zakończony przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Wymagania techniczne określone w programie to: instalacja wyprodukowana nie później niż 24 miesiące przed montażem. Zakres instalacji obejmuje panele fotowoltaiczne z niezbędnym oprzyrządowaniem i zamontowanym licznikiem dwukierunkowym.
Z programu może skorzystać każda osoba fizyczna spełniająca 2 poniżesz warunki:
- Wytwarza na własne potrzeby energię elektryczną
- Zawarła umowę kompleksową, która reguluje kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.
Obecnie są trzy sposoby złożenia wniosku:
- przez stronę internetową – w tym wypadku trzeba posiadać profil zaufany (eGO) lub e-dowód: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-programu-moj-prad
- W siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW)
- Listownie – wysyłając wniosek na adres NFOŚiGW.
W celu złożenie wniosku należy przygotować:
- login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy lub podpis kwalifikowany, ewentualnie e-dowód,
- kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
- dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
- zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano. Zaświadczenie to powinno być opracowane wg wzoru lub równoważne z nim, czyli powinno zawierać minimum informacji, ujętych we wzorze,
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Dodatkowych informacji o programie „Mój Prąd” udzielają Doradcy Energetyczni Projektu „Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkaniowego oraz przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE”. (https://doradztwo-energetyczne.gov.pl.)
Spotkanie z osobami z niepełnosprawnościami, godz. 18:00
Wójt Gminy Izabelin serdecznie zaprasza na spotkanie osoby z każdego rodzaju niepełnosprawnością oraz ich opiekunów. Spotkanie odbędzie się w dniu 13 listopada 2019 r. (środa) o godz. 18:00 w sali 124 Centrum Kultury Izabelin, przy ul. Matejki 21. Sala znajduje się na 1 piętrze - budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Jesteś osobą z niepełnosprawnością?
- Opiekujesz się osobą z niepełnosprawnością?
- Porozmawiajmy o tym, jak można poprawić jakość życia osób z niepełnosprawnościami w naszej Gminie.
- Znasz osoby z niepełnosprawnościami?
- Powiedz im o spotkaniu!
drukuj (Spotkanie z osobami z niepełnosprawnościami, godz. 18:00)
Punkt informacyjno-konsultacyjny dla przedsiębiorców, pracodawców i rolników w zakresie legalnego zatrudnienia cudzoziemców.
MOBILNY URZĄD
Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego
Punkt informacyjno-konsultacyjny dla przedsiębiorców, pracodawców i rolników w zakresie legalnego zatrudnienia cudzoziemców.
Izabelin
21 X 2019
godz. 10:00-13:00
CENTRUM SĄSIEDZKIE
ul. 3 Maja 42
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe na spotkania informacyjne
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w spotkaniach informacyjnych, dotyczących aktualnie najważniejszych kwestii w zakresie współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi. Spotkania odbędą się w II połowie października w siedzibach Delegatur Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz w siedzibie Urzędu
w Warszawie.
W programie spotkań znajdą się zagadnienia dotyczące planowanego zakresu i zasad współpracy Województwa z organizacjami pozarządowymi w 2020 roku, naboru przedstawicieli organizacji pozarządowych na kandydatów do Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego V kadencji, powołania Młodzieżowego Sejmiku Województwa Mazowieckiego czy organizacji I edycji Budżetu Obywatelskiego Województwa Mazowieckiego. Podczas spotkań przedstawiciele Banków Żywności zaprezentują ustawę
o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności i wynikające z jej zapisów możliwości działania lokalnych organizacji pozarządowych na rzecz przeciwdziałaniu marnowaniu żywności.
Terminy spotkań przedstawiają się następująco:
W jakim mieście? |
Kiedy? |
O której godzinie? |
Gdzie? |
Warszawa |
16 października, środa |
9:00 - 11:00 |
sala konferencyjna na parterze w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszewie, ul. Jagiellońska 26 |
Ostrołęka |
17 października, czwartek |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna nr 105 w siedzibie Delegatury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Ostrołęce, ul. Piłsudskiego 38 |
Płock |
21 października, poniedziałek |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna nr 13 na parterze w nowej części Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Marcina Kacprzaka w Płocku, ul. Medyczna 19 |
Ciechanów |
22 października, wtorek |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Ciechanowie, ul. Mleczarska 27 |
Radom |
23 października, środa |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna w siedzibie Delegatury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Radomiu, ul. Kościuszki 5a |
Piaseczno |
24 października, czwartek |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna na II piętrze w budynku Centrum Biznesu, ul. Puławska 38 |
Wołomin |
28 października, poniedziałek |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna w budynku Starostwa Powiatowego w Wołominie, ul. Prądzyńskiego 3 |
Siedlce |
29 października, wtorek |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna Urzędu Gminy w Siedlcach, ul. Asłanowicza 10 |
Żyrardów |
30 października, środa |
13:00 - 15:00 |
sala konferencyjna w Zespole Szkół nr 1 w Żyrardowie, ul. Bohaterów Warszawy 4 |
Wstęp na spotkania jest wolny, nie jest wymagana wcześniejsza rejestracja.
POLICJA RADZI, JAK USTRZEC SIĘ PRZED KRADZIEŻĄ I KRADZIEŻĄ Z WŁAMANIEM
Dom lub mieszkanie, w którym zgromadzony jest dorobek wielu lat pracy, stanowi łakomy kąsek dla złodzieja. Trzeba zrobić wszystko, aby do minimum ograniczyć włamania do domów i kradzież naszej własności. Policjanci podpowiadają, jak można uniknąć takiego zagrożenia. Złodziej nie potrzebuje dużo czasu, by nas okraść. Zabiera leżące na wierzchu wartościowe przedmioty, torebki, kluczyki od samochodu, telefony, portfele, czy biżuterię i szybko wychodzi. Zadbajmy o mienie własne, a także sąsiada. W sytuacjach zagrożenia informujmy Policję. Razem możemy skutecznie wyeliminować przestępców z naszego otoczenia.
Nasze domy lub mieszkania, w których zgromadzony jest dorobek wielu lat pracy, stanowi łakomy kąsek dla złodziei. Sprawcy dostają się do domów najczęściej po wyważeniu lub nawierceniu okien lub drzwi balkonowych. Wielu złodziei działa w środku dnia. Nie potrzebują dużo czasu, by nas okraść. Zabierają leżące na wierzchu wartościowe przedmioty, torebki, kluczyki od samochodu, telefony, portfele, czy biżuterię i szybko wychodzą.
Włamywacz zanim zdecyduje się dokonać włamania, zdobywa informacje o wyposażeniu mieszkania, zabezpieczeniach, w jakie wyposażone jest mieszkanie, czy dom. Ponadto przestępcy często obserwują zachowanie lokatorów i ustalają ich codzienne zwyczaje. Sprawdzają jaka jest liczba lokatorów, czy są oni w domu, o której godzinie wracają np. z pracy, o której chodzą spać oraz w których pomieszczeniach śpią. Włamywacze często sprawdzają naszą czujność poprzez wykonywanie głuchych telefonów, dzwonków domofonem. Źródłem informacji dla włamywacza mogą być też osoby trzecie. Zdarzają się przypadki, że korzystając z różnego rodzaju usług, np. podczas remontu domu/mieszkania, pracownicy firm remontowych zbierają informacje, które później wykorzystywane są podczas włamania.
Inną z metod pozbawienia właściciela wartościowych przedmiotów są tzw. kradzieże i włamania „na śpiocha” – sprawca działa, gdy domownicy w nocy są w domu i śpią. Włamywacze z reguły działają między godz. 2 a 5 w nocy – w porze najmocniejszego snu mieszkańców.
Za kradzież grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności, za kradzież z włamaniem grozi kara do 10 lat pozbawienia wolności, pomimo tak wysokich sankcji karnych, przestępcy nie rezygnują z dostania się do naszych mieszkań i domów. Zastanów się, czy zrobiłeś wszystko, aby do minimum ograniczyć zagrożenie włamania do Twojego mieszkania lub domu. Żadna Policja, nawet najskuteczniejsza nie ochroni w pełni naszej własności, jeżeli sami nie będziemy o nią dbali.
Nie ryzykuj niepotrzebnie
-
Unikaj przechowywania w domu znacznych kwot pieniędzy i wartościowej biżuterii. Aby nie kusić złodzieja warto zdeponować je w banku.
-
Zapisz marki i typy posiadanych urządzeń, ich cechy charakterystyczne oraz numery fabryczne wartościowych przedmiotów (telefon, laptop, kamera, aparat fotograficzny, itp.). Te, które nie posiadają numerów, oznacz swoimi inicjałami lub np. numerem telefonu albo datą urodzenia, sporządź dokumentację fotograficzną cennych przedmiotów (biżuteria, zegarki, antyki, itp.) - w przypadku kradzieży lub zagubienia łatwiej będzie można je rozpoznać i udowodnić, że są naszą własnością.
-
Zamontuj system alarmowy, który w znacznym stopniu zniechęci sprawcę do działania i włączaj go zawsze na noc i gdy wychodzisz z domu.
-
Równolegle z zabezpieczeniem mieszkania w zamki, alarmy, podwójne drzwi, itp. nie zapomnij o jego ubezpieczeniu w firmie ubezpieczeniowej, aby w przypadku włamania zrekompensować poniesione straty.
-
Uważaj na kręcących się w pobliżu domu ludzi. Zainteresuj się nimi, zapytaj kogo szukają, przyjrzyj się im, by zapamiętać wygląd. Przezorność może uchronić przed kradzieżą mienia Twojego lub sąsiadów, zaś spostrzeżenia mogą być przydatne Policji, gdyby do włamania doszło.
Policjanci radzą, jak uchronić się przed włamaniami
Najlepszym zabezpieczeniem domu lub mieszkania jest życzliwy sąsiad. Poznaj swojego sąsiada. Dobrze znający się i zorganizowani sąsiedzi mogą skutecznie przeciwstawić się włamaniom, czy kradzieżom. Porozmawiaj z Twoim sąsiadem o bezpieczeństwie w Waszym miejscu zamieszkania, ustalcie, jak zachować „sąsiedzką czujność”.
Niezwłocznie należy zatelefonować do dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Starych Babicach, tel. 22 752 80 00 bądź na numer alarmowy 112, gdy:
-
zauważysz cokolwiek, co wzbudzi Twój niepokój w miejscu zamieszkania;
-
usłyszysz hałasy w mieszkaniu sąsiada, a wiesz, że mieszkańcy wyjechali;
-
zobaczysz nieznajomego, próbującego otwierać drzwi u sąsiada, a wiesz, że nie ma go w domu;
-
zauważysz podejrzanie zachowujące się osoby w okolicy posesji sąsiada, czy na ulicy lub parkingu;
-
przypadkowo staniesz się świadkiem włamania, kradzieży lub zauważysz, że komuś może grozić niebezpieczeństwo;
-
widząc zagrożenie – nie narażaj się sam, nie płosz przestępców, a natychmiast powiadom dyżurnego;
-
opuszczając na dłuższy czas mieszkanie (urlop, pobyt w szpitalu), zostaw znajomemu sąsiadowi klucze do domu i poproś o zapalanie codziennie chociaż na kilka minut światła w różnych pomieszczeniach, wyjmowanie ze skrzynki Twojej korespondencji, usunięcie wiszących na klamce reklam, które świadczą, że nie ma nas w domu. To wszystko stworzy wrażenie, że w mieszkaniu stale ktoś przebywa.
Pamiętaj!
Dzisiaj pomożesz Ty - jutro pomogą Tobie!
Co należy zrobić, gdy staniemy się ofiarą włamania?
Policjanci bardzo wnikliwie prowadzą każdą zgłoszoną sprawę. Dużym utrudnieniem jest jednak brak świadków i czas, który upływa od zdarzenia do zgłoszenia przestępstwa. Pamiętajmy, że natychmiastowe zgłoszenie o włamaniu, nawet telefoniczne o każdej porze, daje szanse na wykrycie sprawcy. Dlatego, gdy staniemy się ofiarą kradzieży lub włamania niezwłocznie wezwijmy na miejsce Policję. Do czasu przyjazdu funkcjonariuszy starajmy się niczego nie dotykać, nie sprzątać, ani nie przeglądać swoich rzeczy, aby ustalać co zginęło - w ten sposób możemy zatrzeć ślady pozostawione przez włamywacza.
podinsp. Ewelina Gromek-Oćwieja
drukuj (POLICJA RADZI, JAK USTRZEC SIĘ PRZED KRADZIEŻĄ I KRADZIEŻĄ Z WŁAMANIEM)
Wybory do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2019 r.
13 października (niedziela) lokale wyborcze otwarte w godzinach 7:00 – 21:00!
drukuj (Wybory do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2019 r.)
Odwodnienie rejonu skrzyżowania ulic 3 Maja i Północnej w Truskawiu
Uprzejmie informujemy, że w dniu 14.10.2019 r. rozpoczną się prace budowlane związane z odwodnieniem rejonu skrzyżowania ulic 3 Maja i Północnej w Truskawiu. W ramach inwestycji zostanie wykonana kanalizacja odprowadzająca wody powierzchniowe do istniejącego rowu otwartego oraz powstanie zbiornik infiltracyjno-retencyjny o powierzchni 176 m2 i pojemności 162 m3 na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego.
Wykonawcą robót jest firma FORM-AWA Przedsiębiorstwo Produkcyjno- Usługowe sp. z o.o. z siedzibą w Izabelinie, a wartość kontraktu wynosi 203 380,14 zł.
Ukończenie robót budowlanych nastąpi do dnia 13 grudnia 2019 r.
drukuj (Odwodnienie rejonu skrzyżowania ulic 3 Maja i Północnej w Truskawiu)
Planowane utrudnienia w ruchu drogowym w dniu 19 października 2019 roku na drodze gminnej nr 410935W oraz drodze gminnej 240126W
W imieniu organizatorów 59 Centralnego Zlotu Młodzieży „Palmiry”, informujemy o planowanych utrudnieniach w ruchu drogowym w dniu 19 października 2019 roku na drodze gminnej nr 410935W (ul. Skibińskiego, Truskaw) oraz drodze gminnej 240126W (dr.krajowa nr 7-Palmiry-cmentarz-gr.gminy Stare Babice) w godzinach od 13:00 do 20:00, a w godzinach 17:30-19:00 o całkowitym wstrzymaniu ruchu drogowego od wsi Pociecha do cmentarza-mauzoleum w Palmirach.
W ząłączniku regulamin 59 Centralnego Zlotu Młodzieży "Palmiry" 2019.
REKRUTACJA DO MŁODZIEŻOWEGO SEJMIKU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
drukuj (REKRUTACJA DO MŁODZIEŻOWEGO SEJMIKU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO)
Warszawskie Zachodnie Targi Pracy - 14.10.2019
Ankieta satysfakcji Mieszkańców gminy Izabelin
Drodzy Mieszkańcy,
aktualnie pracujemy nad usprawnieniem funkcjonowania Urzędu Gminy Izabelin. W związku z tym przygotowaliśmy dla Was ankietę satysfakcji, w której to możecie zawrzeć swoje uwagi do naszej pracy i pomysły na jej udoskonalenie.
Ankietę można wypełnić elektronicznie poprzez poniższy link lub papierowo w Urzędzie Gminy. Ankieta jest całkowicie anonimowa.
Na odpowiedzi czekamy do piątku (04.10).
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWtpOz63kFtE3YPjo81I8udcu91x1V29H7FnWgAc58zT1kFg/viewform
Program Rodzina 500 +
Szanowni Mieszkańcy!
Uprzejmie informujemy, że rodzice którzy złożą wnioski do dnia 30.09.2019r. dostaną wyrównanie na pierwsze dziecko od miesiąca lipca (po 500 zł za miesiąc lipiec,sierpień oraz wrzesień). Po tym terminie świadczenie będzie przyznawane od miesiąca złożenia wniosku, bez wyrównania od lipca.
- Złożenie wniosku we wrześniu 2019 r. oznacza, że świadczenie,
z wyrównaniem od lipca, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 30 listopada 2019 r. - Złożenie wniosku w październiku 2019 r. oznacza, że świadczenie,
z wyrównaniem jedynie od października, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 31 grudnia 2019 r. - Złożenie wniosku w listopadzie 2019 r. oznacza, że świadczenie,
z wyrównaniem jedynie od listopada, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 31 stycznia 2020 r. - Złożenie wniosku w okresie od 1 grudnia 2019 r. do 31 stycznia 2020 r. oznacza, że świadczenie, z wyrównaniem jedynie od miesiąca złożenia wniosku, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 29 lutego 2020 r.
Zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczna za pośrednictwem banków.
KONKURS WIZJA ZERO
Szkolenie dotyczące warunków i sposobów realizacji oraz rozliczania projektów - 7.10.2019 r.
Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem” zaprasza w dniu 7 października 2019 r. na szkolenie dotyczące warunków i sposobów realizacji oraz rozliczania projektów.
Szczegóły szkolenia znajdują się na stronie http://www.lgdkampinos.pl/Zapraszamy_na_szkolenie_,5466,1065
Konferencja podsumowująca projekt pn. "Strategia rozwoju i promocji marki lokalnej Misja Kampinos"
Masz Głos – czyli bądź aktywny lokalnie!
Ruszyła kolejna edycja akcji Masz Głos – przedsięwzięcia, które pomaga zmieniać najbliższe otoczenie tak, aby mieszkańcom żyło się wygodniej, ciekawiej, łatwiej. Chcesz ścieżki rowerowej, lepiej oświetlonej drogi albo marzysz o warsztatach dla rodzin bądź czystszym powietrzu? Dołącz do akcji Masz Głos – rejestracja trwa przez cały wrzesień na stronie www.maszglos.pl. Udział jest bezpłatny, a zgłosić się może każdy – wystarczy zapał do działania na rzecz Twojej miejscowości. Najskuteczniejsi mogą zdobyć nagrodę Super Samorząd.
W akcji Masz Głos pokazujemy co i jak można zmienić dla siebie i innych, wspieramy w realizacji pomysłów, pomagamy działać skutecznie, przekonywać mieszkańców i władze do współpracy, podpowiadamy z jakich rozwiązań skorzystali z sukcesem inni. W poprzednich latach uczestnicy akcji wdrażali budżet obywatelski, zakładali rady młodzieżowe i rady seniorów i dzięki temu remontowali place zabaw, poprawiali warunki życia zwierząt w schronisku, nadawali nazwy ulicom, urozmaicali program w bibliotece i realizowali wiele innych pomysłów. Za najskuteczniejsze działania rokrocznie wręczana jest na Zamku Królewskim w Warszawie nagroda Super Samorząd. Otrzymują ją zarówno uczestnicy akcji, jak i władze, które podjęły współpracę z mieszkańcami i mieszkankami – obydwie strony doceniamy za otwartość i dialog.
Do akcji Masz Głos mogą zgłosić się organizacje społeczne: stowarzyszenia, fundacje, grupy sąsiedzkie, młodzieżowe rady gmin i rady seniorów, sołectwa, rady osiedli, lokalne gazety i portale informacyjne oraz grupy nieformalne, a także instytucje publiczne (np. szkoły, biblioteki, ośrodki kultury). Udział w akcji Masz Głos daje uczestnikom i uczestniczkom wsparcie doświadczonego zespołu w planowaniu i realizacji działań, udział w szkoleniach, wymianę doświadczeń z uczestnikami akcji z całej Polski, materiały edukacyjne i promocyjne, a także szansę na mikrogrant.
Zarejestruj swoją organizację lub grupę na stronie www.maszglos.pl w zakładce Dołącz do akcji albo przyjdź na szkolenie, aby poznać akcję Masz Głos i dowiedzieć się, jak zacząć działać lokalnie. Szkolenia są otwarte i bezpłatne. Aby zgłosić się na szkolenie, trzeba zarejestrować się na stronie szkolenia wojewódzkie (za pomocą formularza zgłoszeniowego przy konkretnym szkoleniu). Liczba miejsc jest ograniczona, o przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Zapraszamy do aktywności lokalnej w ramach akcji Masz Głos!
więcej informacji: www.maszglos.pl
Organizatorką akcji Masz Głos jest Fundacja im. Stefana Batorego wraz z partnerami: Stowarzyszeniem Aktywności Obywatelskiej Bona Fides, Fundacją Aktywności Lokalnej, Stowarzyszeniem Homo Faber oraz Stowarzyszeniem POLITES, Fundacja Laboratorium Badań i Działań Społecznych SocLab.
Konsultacje społeczne aktualizacji LSR
Prace na drogach gminnych
Tydzień Przedsiębiorcy w ZUS
Szanowni Państwo,
w dniach 23-27 września br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych kolejny już raz organizuje Tydzień Przedsiębiorcy. Wydarzenie to zaadresowane jest przede wszystkim do przedsiębiorców oraz osób, które planują otworzyć działalność gospodarczą.
W trakcie Tygodnia Przedsiębiorcy można wziąć udział w bezpłatnych seminariach prowadzonych przez ekspertów ZUS. W czasie wydarzenia można będzie także skorzystać z oferty indywidualnych konsultacji z naszymi pracownikami oraz z ekspertami innych zaproszonych instytucji i urzędów.
Szczegółowy harmonogram seminariów i dyżurów przesyłamy w załączniku.
Osoby zainteresowane udziałem w konkretnych spotkaniach proszone są o wcześniejsze zapisy. Kontakty do zgłoszeń na seminaria znajdują się w załączonym harmonogramie. Zapisy nie są obowiązkowe, jednak gwarantują miejsce w wybranym terminie.
Komunikat prasowy Komendy Powiatowej Policji dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego z siedzibą w Starych Babicach
Przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności III raty podatków lokalnych
Urząd Gminy Izabelin przypomina o zbliżającym się terminie płatności III raty: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego.
Termin zapłaty zobowiązań podatkowych upływa 16 września 2019 roku.
Wszystkie powyższe zobowiązania można wpłacać:
- przelewem na indywidualny rachunek bankowy umieszczony na decyzji ustalającej wymiar podatku,
- w formie bezgotówkowej przy użyciu karty płatniczej bądź telefonu w pokoju 101 na I p. Urzędu Gminy Izabelin,
- gotówką do rąk inkasenta – sołtysa.
WAŻNE!
Należność niewpłacona w terminie staje się zaległością, od której będą pobierane odsetki od zaległości podatkowych. W przypadku braku wpłaty zostanie wystawione upomnienie, które dodatkowo obciąży zobowiązanego kosztami upomnienia.
drukuj (Przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności III raty podatków lokalnych)
Przerwa w dostawie wody w Hornówku, Izabelinie B, Izabelinie C i Truskawiu
drukuj (Przerwa w dostawie wody w Hornówku, Izabelinie B, Izabelinie C i Truskawiu)
WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY GMINY IZABELIN
Zarządzeniem Nr 39 Wojewody Mazowieckiego z dnia 10 czerwca 2019 roku ogłoszono termin wyborów uzupełniających do Rady Gminy Izabelin w jednomandatowym okręgu wyborczym nr 2.
Wybory uzupełniające do Rady Gminy Izabelin odbędą się 11 sierpnia 2019 roku.
Więcej informacji na stronie BIP urzędu.
Zarządzenie Nr 39 Wojewody Mazowieckiego.
Obwieszczenie Wójta Gminy Izabelin z dnia 17 czerwca 2019 roku.
SPOTKANIE W SPRAWIE MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WSI LASKI
Urząd Gminy zaprasza na spotkanie z udziałem wykonawcy MPZP – pani Izabeli Sobierajskiej, w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Laski do siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Laskach, ul. Partyzantów 30.
Spotkanie odbędzie się w 8 sierpnia 2019 r. (czwartek) o godz. 18:00.
Program spotkania:
1. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego:
- zasady tworzenia i funkcjonowania aktu planistycznego
- udział mieszkańców w procedurze planistycznej
- proces sporządzenia planu
- skutki decyzji planistycznych
2. Dyskusja, pytania, wnioski.
Uchwała Nr VIII/51/19 z dnia 30 marca 2019 roku
Załącznik 1a do Uchwały Nr VIII/51/19 z dnia 30 marca 2019 roku
Załącznik 1b do Uchwały Nr VIII/51/19 z dnia 30 marca 2019 roku
Załącznik 2 do Uchwały Nr VIII/51/19
drukuj (SPOTKANIE W SPRAWIE MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WSI LASKI)
Widowisko historyczne "Historia na wyciągnięcie ręki z Misją Kampinos"
Zapraszamy do Centrum Kultury w Łomiankach na widowisko historyczne !
Scena plenerowa
25 sierpnia 2019 roku godz. 20:30
30 sierpnia 2019 roku godz. 19:00 - spotkanie autorskie
drukuj (Widowisko historyczne "Historia na wyciągnięcie ręki z Misją Kampinos")
XV Festiwal W Krainie Chopina
NIEDZIELA 7 LIPCA GODZINA 19.00 - ZIELONKI - PARCELA k. STARYCH BABIC
SALA KONCERTOWA DOMU KULTURY
UL. POŁUDNIOWA 2A
RECITAL CHOPINOWSKI
wystąpi:
Adam Mikołaj Goździewski - fortepian
Koncert pod patronatem Wójta Gminy Stare Babice
Sławomira Sumki
organizatorzy:
Gmina Stare Babice
Dom Kultury Stare Babice
Towarzystwo Muzyczne im. K.Wiłkomirskiego
dofinansowanie:
Władze Powiatu Warszawskiego Zachodniego
Wstęp wolny
Aktualne Informacje znajdują się na oficjalnej stronie festiwalu: www.chopinfestiwal.wilkomirski.org.pl
W następną niedzielę tj. 14 lipca br. koncert odbędzie się w kościele w Laskach. Informacja w kalendarium.
KOMUNIKAT NACZELNIKA URZĘDU SKARBOWEGO WARSZAWA-BIELANY
Informacja dla osób mieszkających poza granicami Polski dotycząca podatku PIT
- Osoby, które zmieniły rezydencję dla celów podatkowych powinny poinformować o tym urząd skarbowy.
- Podatnicy, którzy mieszkają za granicą i są rezydentami innego państwa, a mimo to otrzymali informację o konieczności zapłaty podatku za 2018 r. powinni skontaktować się z właściwym urzędem skarbowym.
- Podatnik, który jest rezydentem w innym kraju nie musi płacić podatku w Polsce, a wystawione zeznanie podatkowe PIT-37 będzie unieważnione. Jeśli już podatek zapłacił, to wpłata zostanie zwrócona.
Podatnicy mogą korzystać z kontaktu telefonicznego oraz mailowego z urzędem skarbowym. W razie potrzeby mogą dostarczyć elektronicznie wszelkie dokumenty świadczące o rezydencji podatkowej w innym kraju niż Polska, takie jak np. certyfikat rezydencji wydawany przez państwo miejsca zamieszkania, dokumenty (zeznania podatkowe) złożone przez podatnika w państwie rezydencji, dokumenty poświadczające zameldowanie (zamieszkanie) w państwie rezydencji lub zgłoszenia aktualizacyjne adresu zamieszkania.
W przypadku potwierdzenia przez urząd skarbowy rezydencji podatnika w innym kraju, podatnik nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych, a zeznanie podatkowe PIT-37 zostanie unieważnione.
W przypadku gdyby jednak podatnik dokonał zapłaty podatku, a wynik czynności sprawdzających wskazywałby na obowiązek zapłaty podatku w państwie rezydencji (a nie w Rzeczypospolitej Polskiej), dokonana przez podatnika wpłata podlega zwrotowi.
Urzędy skarbowe są zobligowane do weryfikacji obowiązków podatkowych podatników (w tym emerytów) z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, które zostały określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w treści zawieranych z innymi krajami umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.
W związku z tym urzędy skarbowe sprawdzają m.in. czy nie uległ zmianie status prawny podatników, potwierdzają czy podmiot był w ostatnim roku nierezydentem w rozumieniu przepisów prawa (a więc miał ograniczony obowiązek podatkowy). W przypadku rozliczeń za 2018 rok, gdy do 30 maja 2019 r. nie została wyjaśniona kwestia rezydencji podatkowej podmiotu, w sposób pozwalający na jednoznaczne stwierdzenie, czy podmiot jest nierezydentem, wówczas do podatnika była wysyłana informacja w zakresie zapłaty podatku.
Źródło: Ministerstwo Finansów
drukuj (KOMUNIKAT NACZELNIKA URZĘDU SKARBOWEGO WARSZAWA-BIELANY)
Spotkanie Rodziców i Mieszkańców ulic: Przedszkolna, Cichowszczyzna, Klaudyńska, 3 Maja i Łąkowa.
Spotkanie z Rodzicami i Mieszkańcami ulic: Przedszkolna, Cichowszczyzna, Klaudyńska, 3 Maja i Łąkowa z Wójtem Gminy Izabelin, w dniu 11 lipca 2019 r., godz. 18:00 w auli Przedszkola w Laskach.
Program spotkania:
- poszerzenie parkingu przy ul. Wolffa,
- propozycja zmiany ul. Przedszkolnej w jednokierunkową (wjazd od 3 Maja w kierunku ul. Cichowszczyzna),
- stworzenie miejsc parkingowych na łączniku miedzy ul. Cichowszczyna a Klaudyńską,
- utworzenie nowego wejścia do Przedszkola od ul. Przedszkolnej,
- przebudowa nawierzchni na placu zabaw w Przedszkolu,
- dostawienie nowych zabawek na placu zabaw,
- zwiększenie ilości zajęć pozalekcyjnych dla przedszkolaków i rodziców w nowym roku szkolnym.
Program „Dobry Start”
Wniosek o świadczenie dobry start – podobnie jak wniosek o świadczenie wychowawcze z Programu „Rodzina 500+’- można składać online od 1 lipca przez stronę https://empatia.mpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną oraz od 1 sierpnia także drogą tradycyjną (w formie papierowej). Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
O przyznaniu świadczenia „Dobry Start” osoba zostanie poinformowana drogą elektroniczną.
Więcej informacji na temat programów Rodzina 500+ oraz „Dobry Start” można znaleźć pod adresem strony internetowej: https://www.gov.pl/web/rodzina
Obsługą wniosków Rodzina 500+ oraz „Dobry Start” w Gminie Izabelin, zajmuje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 3 Maja 42, II piętro w budynku Urzędu Gminy.
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek od 9.00 do 18.00
wtorek, czwartek, piątek od 8.00 do 16.00
środa – dzień wewnętrzny
tel. 22 722 89 40
Program Rodzina 500 +
Od 1 lipca 2019 roku świadczenie wychowawcze przysługuje na wszystkie dzieci do 18. roku życia, bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę.
Wnioski o przyznanie świadczenia wychowawczego na nowych zasadach można składać online od 1 lipca (poprzez kanał bankowości elektronicznej, portal Emp@tia lub portal PUE ZUS), a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (w urzędzie lub listownie pocztą).
Aby uzyskać prawo do świadczenia 500+ na nowych zasadach tj. od 1 lipca, rodzic dziecka, na które do tej pory nie pobierał tego świadczenia, musi złożyć wniosek w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 września 2019 r.
Oznacza to, że tylko złożenie wniosku do końca września 2019 r. gwarantuje takiemu rodzicowi, że świadczenie wychowawcze na nowych zasadach zostanie wypłacone z wyrównaniem od lipca.
Jeśli rodzic dziecka złoży wniosek po 30 września, świadczenie będzie przysługiwać od miesiąca złożenia wniosku.
Kiedy zostaną wypłacone pierwsze pieniądze na nowych zasadach?
Wszystko zależy od miesiąca, w którym zostanie złożony wniosek.
Tak przedstawiają się poszczególne, maksymalne terminy wypłat w zależności od miesiąca złożenia wniosku:
- Złożenie wniosku w okresie lipiec – sierpień 2019 r. oznacza, że świadczenie, z wyrównaniem od lipca, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 31 października 2019 r.
- Złożenie wniosku we wrześniu 2019 r. oznacza, że świadczenie, z wyrównaniem od lipca, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 30 listopada 2019 r.
- Złożenie wniosku w październiku 2019 r. oznacza, że świadczenie, z wyrównaniem jedynie od października, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 31 grudnia 2019 r.
- Złożenie wniosku w listopadzie 2019 r. oznacza, że świadczenie, z wyrównaniem jedynie od listopada, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 31 stycznia 2020 r.
- Złożenie wniosku w okresie od 1 grudnia 2019 r. do 31 stycznia 2020 r. oznacza, że świadczenie, z wyrównaniem jedynie od miesiąca złożenia wniosku, zostanie wypłacone najpóźniej do dnia 29 lutego 2020 r.
Rodzice, którzy mają obecnie przyznane świadczenie wychowawcze na drugie i kolejne dzieci do 30 września 2019 r., składają od 1 lipca 2019 r. jeden wspólny wniosek o ustalenie prawa do świadczenia na wszystkie dzieci.
W ten sposób otrzymają od 1 lipca prawo do świadczenia na pierwsze dziecko (na które obecnie nie pobierają 500+), natomiast od 1 października br. na pozostałe dzieci (na które świadczenia są już przyznane do 30 września 2019 r.). Uwaga, rodzice ci muszą pamiętać aby złożyć wniosek do 30 września br., jeśli chcą otrzymać świadczenie wychowawcze na pierwsze dziecko z wyrównaniem od lipca br.
O przyznaniu świadczenia wychowawczego 500+ strona zostanie poinformowana w sposób elektroniczny, zniesiony został obowiązek wydania decyzji administracyjnej. Osoba, której zostanie przyznane świadczenie otrzyma automatycznie generowaną i przesyłaną na adres poczty elektronicznej informację o przyznaniu świadczenia lub w przypadku braku poczty elektronicznej informację będzie mogła odebrać osobiście. Nieodebranie informacji o przyznaniu świadczenia wychowawczego nie wstrzymuje wypłaty tego świadczenia.
O przyznaniu świadczenia 500+ osoba zostanie poinformowana drogą elektroniczną.
Więcej informacji na temat programów Rodzina 500+ oraz „Dobry Start” można znaleźć pod adresem strony internetowej: https://www.gov.pl/web/rodzina
Obsługą wniosków Rodzina 500+ oraz „Dobry Start” w Gminie Izabelin, zajmuje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 3 Maja 42, II piętro w budynku Urzędu Gminy
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek od 9.00 do 18.00
wtorek, czwartek, piątek od 8.00 do 16.00
środa – dzień wewnętrzny
tel. 22 722 89 40
Ogłoszenie o Przetargu Ustnym Nieograniczonym dot. działek nrnr ew. 740/4, 74 1/3 obręb Truskaw
Wójt Gminy Izabelin działając na podstawie Uchwały Rady Gminy Izabelin Nr XX/166/16 z dnia 30 listopada 2016 r. ogłasza przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż:
- działek nr nr ew. 740/4, 741/3 o łącznej pow. 0,1554 ha,
położonych we wsi Truskaw gmina Izabelin.
- autor: Maciej Patrycy