Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Z dniem 1 stycznia 2012 r. do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodraczej przeniesione zostały dane wszystkich przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą, zgromadzone dotychczas w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Wójta Gminy Izabelin. Również od tego dnia, przedsiębiorca może złożyć wniosek o zarejestrowanie działalności gospodarczej, wniosek o zmianę danych, zawieszenie, wznowienie działalności lub jej wykreślenie w dowolnym wybranym przez siebie urzędzie gminy lub elektronicznie za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie interentowej CEDIDG.
Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej zaświadczenia o wpisie do CEIDG mają obecnie formę dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG.
Dane i informacje o przedsiębiorcach zamieszczone na stronie CEIDG są jawne.
elektroniczne składanie wniosku
Przydatne linki
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Tabela kodów PKD - POLSKA KLASYFIKACJA DZIAŁALNOŚCI
- autor: Agnieszka Sobczak, data: 2014-10-24
Pełnomocnictwo ogólne
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że z dniem 1 lipca 2016 roku weszły w życie przepisy dotyczące „Pełnomocnictwa ogólnego".
Przypominamy, że „Pełnomocnictwo ogólne”, co do zasady, może zostać złożone wyłącznie w wersji elektronicznej. Dla podatników, którzy zdecydowali o ustanowieniu Pełnomocnika ogólnego dodano nową funkcjonalność na Portalu Podatkowym w części zalogowanej, zakładka „Pełnomocnictwa".
Szczegółowy sposób zgłaszania pełnomocnictw ogólnych za pośrednictwem CEIDG oraz ich przekazywania do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych (CRPO) określone zostaną w drodze rozporządzenia Ministerstwa Finansów. Jednocześnie informujemy, że trwają prace nad treścią przedmiotowego rozporządzenia.
Do czasu publikacji przedmiotowego rozporządzania i wprowadzenia zmian w systemie CEIDG, prosimy składać wymienione pełnomocnictwa przez Portal Podatkowy.
Podstawa prawna:
1. Art.138d § 7. oraz § 9 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa;
2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu przesyłania, w formie dokumentu elektronicznego, pełnomocnictwa ogólnego, pełnomocnictwa szczególnego oraz pełnomocnictwa do doręczeń (w trakcie zmiany).
e-deklaracje dla płatników
Prezentacja ze szkolenia dotyczącego naboru wniosków na podejmowanie działalności i rozwijanie działalności gospodarczej
Obowiązujące przepisy
ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 47, poz. 278) - ustawa ta transponuje przepisy dyrektywy 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącej usług na rynku wewnętrznym (Dz.Urz. UE L 376 z 27.12.2006, str. 36)
- autor: Agnieszka Sobczak, data: 2014-10-24
Zaproszenie na szkolenie w zakresie podejmowania i rozwijania działalności gospodarczej
Stowarzyszenie ,,Między Wisłą a Kampinosem’’ zaprasza na szkolenie w zakresie podejmowania i rozwijania działalności gospodarczej.Szkolenie odbędzie się 10 stycznia 2017 r. godz. 10:00 - 16:00 w Starostwie Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
Nowe regulacje prawa budowlanego i dla przedsiębiorców na 2017 rok
Od 1 stycznia 2017r. weszła w życie Ustawa z dnia 16 grudnia 2016r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców (Dz. U. z 2016r. poz. 2255). Ustawa ta zmienia szereg aktów prawnych – kodeks cywilny, kodeks pracy, ustawę o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, prawo budowlane. Celem ustawy jest poprawa warunków prawnych wykonywania działalności gospodarczej w Polsce, chociaż jej zmiany dotyczą każdego obywatela. Zmiany polegają na zmniejszeniu niektórych obowiązków administracyjnych, doprecyzowaniu zagadnień wywołujących wątpliwości interpretacyjne i mają za zadanie wspierać rozwój przedsiębiorczości poprzez podniesienie efektywności pracy oraz usprawnienie procesu inwestycyjnego.Można już składać wnioski o przyznanie 100 tys. zł na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich
Od 13 marca do 11 kwietnia 2017 r. ARiMR przyjmuje wnioski o przyznanie 100 tys. zł premii na rozpoczęcie działalności pozarolniczej. Należy je składać do dyrektora oddziału regionalnego ARiMR, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania ubiegającego się o pomoc. Ten rodzaj wsparcia jest dostępny w ramach poddziałania "Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich", które finansowane jest z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020.
Misja gospodarcza do Chin organizowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu
Tydzień Przedsiębiorcy w ZUS
Od 11 do 15 września 2017 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na Tydzień Przedsiębiorcy. Każdy będzie mógł skorzystać z porad ekspertów, bezpłatnych szkoleń oraz broszur i poradników. Tematem wiodącym będzie e-składka, obowiązująca przedsiębiorców od 1 stycznia 2018 r.Przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim już teraz powinni to zrobić przedsiębiorcy.Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy – płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie.