Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Odbiór decyzji podatkowych oraz pozostałej korespondencji podatkowej przez ePUAP
Uwaga! Wprowadzamy możliwość odbioru decyzji podatkowych na 2021 r. (i kolejne lata) oraz pozostałej korespondencji podatkowej drogą elektroniczną, poprzez platformę ePUAP.
Zachęcamy do korzystania z elektronicznej formy korespondencji z Urzędem w sprawach związanych z podatkami.
Aby skorzystać z tej możliwości należy:
- posiadać konto w serwisie ePUAP,
- posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany (profil zaufany mogą Państwo założyć bezpłatnie za pośrednictwem strony internetowej https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage),
- złożyć w Urzędzie oświadczenie o wyrażeniu zgody na dostarczanie korespondencji podatkowej w formie elektronicznej, w następujący sposób:
- elektronicznie - poprzez platformę ePUAP jako „Pismo ogólne” na skrzynkę podawczą Urzędu Gminy Izabelin, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, albo
- elektronicznie – mailem na adres a.kadzinska@izabelin.pl, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, albo
- w wersji papierowej – wydrukowane i podpisane oświadczenie wrzucone do urny stojącej w przedsionku Urzędu.
Wzór oświadczenia dostępny jest jako załącznik na końcu wpisu.
Ważne! W oświadczeniu należy podać domyślny adres skrzynki ePUAP (w formacie /login/nazwaskrzynki) , na którą po złożeniu oświadczenia będzie doręczana korespondencja podatkowa. Adres skrzynki można odnaleźć logując się na swoim koncie ePUAP i wybierając Moja skrzynka → Operacje → informacje szczegółowe skrzynki (znak +) -> adres znajduje się w polu „lista adresów skrytek dla danej skrzynki” w formacie /login/nazwaskrzynki.
Jednocześnie informujemy, że osoba fizyczna ma prawo do rezygnacji z doręczania pism za pośrednictwem ePUAP. W takim przypadku pisma będą doręczane w sposób tradycyjny, tj. w formie papierowej, listem doręczanym za pośrednictwem operatora pocztowego