Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Informacja o istotnych zadaniach i działaniach realizowanych przez Urząd Gminy Izabelin i gminne jednostki w III kwartale 2018 roku oraz planowanych do realizacji na IV kwartał 2018 roku
Tradycyjnie już przedstawiam Państwu sprawozdanie z działalności Urzędu Gminy i jednostek gminnych. Pragnę poinformować wszystkich Mieszkańców o istotnych zadaniach i działaniach, jakie zostały zrealizowane, bądź nad którymi pracowano w minionym kwartale (lipiec – wrzesień 2018) oraz o najważniejszych zadaniach, jakie zaplanowane zostały na IV kwartał 2018 r.
Za najbardziej istotne zadania i działania realizowane przez Gminę i jej jednostki w minionym kwartale uznajemy:
- włączenie gminy Izabelin do 1 strefy biletowej ZTM od 1 września 2018r.; Dzieci z dużych rodzin 3+ mogą od 1 września w GOPS uzyskać zwrot 50% ceny 90-dniowych biletów ulgowych;
- zakończenie całości robót drogowych związanych z budową ścieżki rowerowej w ul. 3 Maja oraz w ul. Sierakowskiej;
- zakończenie realizacji przejętego od Powiatu zadania przebudowy drogi powiatowej 3 Maja w Laskach na odcinku od ronda do ul. Szymanowskiego wraz z budową chodnika po stronie południowej i pozyskanie dofinansowania w wysokości 50% kosztów budowy od Starosty Warszawskiego Zachodniego (wraz z dofinansowaniem budowy ulicznych świateł wzbudzanych na przejściu przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja z ul. Szymanowskiego);
- nabycie przez Gminę na rzecz rozszerzenia działalności Centrum Kultury w Izabelinie nieruchomości przy ul. Matejki 25 w Izabelinie C;
- zakończenie rozbudowy Ośrodka Zdrowia w Izabelinie; planowane otwarcie – 15 października;
- zrealizowanie przebudowy ul. Chłopickiego (pomiędzy Sierakowską, a Langiewicza) oraz położenie nakładek asfaltowych na ponad 3 km dróg w naszej gminie ( już wykonane: Bociania, Łabędzia, Skrajna, Rzędziana, Mickiewicza, Bohaterów Kampinosu, Langiewicza);
- zawarcie porozumienia z Komendantem Stołecznym Policji o dofinansowaniu budowy posterunku policji w Gminie Izabelin na przekazanej na ten cel działce nr ew. 68/1 u zbiegu ul. 3 Maja i Zielonej;
- wykonanie boiska trawiastego przy Szkole Podstawowej w Hornówku;
- skuteczne przeprowadzenie przetargu na budowę boiska lekkoatletycznego przy Szkole Podstawowej w Izabelinie; wejście Wykonawcy na plac budowy nastąpi już w dniu 3 października b.r.;
- skuteczne przeprowadzenie przetargu na przebudowę ul. Matejki (odcinek: Tetmajera – Poniatowskiego) – prace ruszą w październiku bieżącego roku;
- podpisanie z Wojewodą Mazowieckim porozumienia o dofinansowaniu utworzenia Dziennego Domu Opieki w ramach programu SENIOR+ w kwocie 240 tys. zł;
- pozyskanie kwoty 287 000 zł na adaptację budynku komunalnego w Mościskach;
- złożenie przez Sołtys Mościsk Danutę Karczmarek i Zastępcę Wójta Ryszarda Haczek petycji do Prezydent miasta stołecznego Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz i Przewodniczącej Rady Miasta wraz z ponad 600 podpisami Mieszkańców gmin: Izabelin, Łomianki i Stare Babice oraz warszawskich Bielan w sprawie przyjęcia do budżetu Miasta na 2019r. kwoty 1 mln zł na przebudowę skrzyżowania w Mościskach;
- podpisanie z Ministrem Sprawiedliwości umowy o dofinansowanie zakupu sprzętu ratownictwa medycznego dla OSP Laski z Funduszu Sprawiedliwości;
- wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach: Boczna, Próżna, Leśna, Boiskowa, Rolna, Wesoła i Polna w Hornówku;
- dokonanie modernizacji oczyszczalni ścieków, zwiększającej jej efektywność;
- organizacja spotkania przedstawicieli WFOŚiGW z Mieszkańcami w sprawie nowego rządowego programu wsparcia procesu termomodernizacji i wymiany przestarzałych pieców na paliwa stałe pod nazwą „Czyste powietrze”. Umożliwia on pozyskanie do 90% kosztów termomodernizacji i wymiany pieca w budynkach mieszkalnych maksymalnie do kwoty realizacji zadania w wysokości 53 000 zł. Zapoznać się z informacjami o programie, pobrać ulotkę czy wypełnić wniosek można na stronie: http://nfosigw.gov.pl/czyste-powietrze/ogloszenie-o-naborze/. Referat Inwestycji udziela pomocy przy wypełnianiu wniosków.
Wydział Gospodarki Przestrzennej
Referat Architektury i Planowania Przestrzennego:
- przeprowadzenie procedury opinii i uzgodnień oraz wyłożenia do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Truskaw i Truskaw – Helenówek, Etap I (rejon ul.: Dzikiej, Lipkowskiej, Południowej i Mokre Łąki);
- rozpoczęcie prac nad jednostkową zmianą miejscowego planu wsi Truskaw i Truskaw-Helenówek Etap II ( zmian w zakresie definicji powierzchni biologicznie czynnej);
- dalsze procedowanie zmiany miejscowego planu wsi Izabelin B, uzupełnianie wniosku dot. zmiany przeznaczenia gruntów leśnych (postępowanie prowadzone przez Marszałka Województwa Mazowieckiego);
- przygotowanie 140 zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami:
- zniesienie współwłasności do dwóch działek obr. Mościska (działka u zbiegu ul. 3 Maja i ul. Estrady na potrzeby lewoskrętu);
- zamiana ze Skarbem Państwa działek - przekazanie działki nr ew. 68/1 pod budowę Posterunku Policji w Izabelinie;
- nabycie nieruchomości przy ul. Matejki 25 w Izabelinie C;
- sprzedaż dwóch działek w Truskawiu o nr ew. 239/7 i 238/4;
- podpisanie 5 umów dzierżawy z czynszem dzierżawnym w wysokości ok. 4.800 zł w skali roku;
- naliczenie renty planistycznej na łączną kwotę 65.612 zł.
Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych:
- kontynuowanie prac przy budowie dróg rowerowych w Gminie; zakończenie całości robót drogowych w ul. 3 Maja oraz ul. Sierakowskiej, wykonanie wymiany konstrukcji i nawierzchni wraz z odwodnieniem w ul. 3 Maja w Laskach - na odcinku od ul. Szymanowskiego do ronda przy ul. Wieczorka;
- kontynuowanie prac budowlanych przy rozbudowie Ośrodka Zdrowia w Izabelinie C wraz z budową parkingu przy ul. Tetmajera; roboty zostały zakończone - przewidywany termin przekazania obiektu do użytkowania to połowa października 2018 r.;
- zakończenie podstawowych robót drogowych związanych z przebudową ul. Chłopickiego na odcinku od ul. Langiewicza do ul. Sierakowskiej w Izabelinie C;
- wykonanie boiska trawiastego o powierzchni ok. 600 m2 przy Szkole Podstawowej w Hornówku, ul. Wojska Polskiego;
- realizacja gminnego programu wymiany pieców; wypłacono już 8 dotacji, 20 projektów jest w trakcie realizacji;
- procedowanie postępowania w sprawie uzyskania pozwolenia wodnoprawnego na budowę odwodnienia dróg w Izabelinie B i ulicy Polnej w Hornówku;
- rozstrzygnięcie przetargu na budowę boiska lekkoatletycznego przy Szkole Podstawowej w Izabelinie; wykonawcą robót jest firma TAMEX Obiekty Sportowe S.A. z Warszawy.
Wydział Środowiska
Referat Ochrony Środowiska:
- procedowanie wniosków o wydanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów;
- prowadzenie postępowań dotyczących wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
- zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom bezdomnym i przeciwdziałanie bezdomności zwierząt;
- realizacja zadania wynikającego z Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Izabelin – przyjmowanie oświadczeń na dofinansowanie do zabiegów kastracji/sterylizacji psów i kotów posiadających właściciela z terenu gminy oraz finansowanie elektronicznego znakowania zwierząt domowych;
- prowadzenie akcji usuwania materiałów zawierających azbest z terenu gminy Izabelin;
- prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia wysokości opłaty za usługi wodne z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji terenowej;
- prowadzenie postępowań w sprawie zmiany stanu wody na gruncie;
- przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań podmiotów działających w zakresie odbierania i transportu nieczystości ciekłych oraz odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- zmiana lokalizacji czujnika z dachu CKI na budynek CUWI przy ul. Szkolnej 2A w Hornówku, zmiana sposobu prezentacji danych dotyczących zapylenia pyłem PM10 i PM2,5 pochodzących z w/w czujnika na stronie: http://infomet.nazwa.pl/meteo/izabelin/trends.htm - uwzględnienie odczytów średniodobowych;
- organizacja spotkania informacyjnego dotyczącego prezentacji założeń rządowego programu priorytetowego „Czyste Powietrze” z przedstawicielami WFOŚiGW.
Referat Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa:
- realizacja prac drogowych związanych z wykonaniem nakładek bitumicznych na wyznaczonych odcinkach dróg gminnych o łącznej długości 2.130,00m i wartości umowy opiewającej na kwotę 733.080,00zł w zakresie następujących ulic: Truskaw - ul. Bociania, ul. Żurawia, Hornówek - ul. Skrajna, Izabelin C - ul. Langiewicza, Izabelin B – ul. Mickiewicza, ul. Bohaterów Kampinosu, ul. Rzędziana.
Referat Gospodarki Odpadami:
- przyjęcie i opracowanie 88 deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- wystawienie 69 upomnień dla dłużników;
- wystawienie 5 tytułów wykonawczych do Urzędu Skarbowego;
- wysłanie 30 pism przedegzekucyjnych;
- zawarcie 2 ugód na spłatę zaległości;
- przeprowadzenie 63 rozmów z mieszkańcami w sprawie wyjaśnienia zaległości w opłatach z tytułu odbioru odpadów komunalnych;
- sporządzenie zapytań ofertowych na wykonanie usług polegających na prowadzeniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie gminy Izabelin.
Wydział Rozwoju:
- podpisanie z Wojewodą Mazowieckim porozumienia o dofinansowaniu utworzenia Dziennego Domu Opieki w ramach programu SENIOR+; kwota dofinansowania 240 000 zł;
- podpisanie umowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego o dofinansowanie zakupu lokali mieszkaniowych w ramach programu „Wsparcie budownictwa socjalnego z Funduszu Dopłat”; kwota dofinansowania 287 000 zł;
- realizacja programu Lokalny Animator Sportu 2017 – dofinansowanie wynagrodzenia 2 animatorów na Orliku w Laskach;
- prowadzenie i rozliczanie projektu „Akademia pod Dębowym Liściem – jest nas więcej”, realizowanego w Gminnym Przedszkolu w Laskach, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego;
- podpisanie z Ministrem Sprawiedliwości umowy o dofinansowanie zakupu sprzętu ratownictwa medycznego dla OSP Laski z Funduszu Sprawiedliwości;
- aktywny udział i współpraca z Urzędem Marszałkowskim w opracowywaniu Systemu Dziedzinowego do komunikacji z mieszkańcami w ramach projektu „Regionalne partnerstwo samorządów Mazowsza dla aktywizacji społeczeństwa informacyjnego w zakresie e-administracji i geoinformacji”;
- udział w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu – promocja transportu rowerowego i publicznego;
- przeprowadzenie czterech otwartych konkursów ofert i udzielenie dotacji na realizację zadań publicznych z zakresu: działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy Gminy Izabelin z gminami partnerskimi w drugiej połowie 2018 r., wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, upowszechniania sportu w Gminie Izabelin - jesień 2018,
- promocji zdrowia: Świadome rodzicielstwo - program edukacyjny dla przyszłych rodziców;
- przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie zmian w Statucie Gminy Izabelin oraz Programu współpracy Gminy Izabelin z organizacjami pozarządowymi na 2019 r.;
- przeprowadzenie kwartalnej kontroli warunków i jakości świadczonej opieki w niepublicznym żłobku Radosny Domek pod Sosnami w Izabelinie;
- zorganizowanie bezpłatnych badań mammograficznych dla kobiet w wieku 50-69 lat;
- bieżąca obsługa CEIDG;
- kontynuacja Programu „Karta Izabelińczyka”; ponad 800 Mieszkańców posiada już Kartę Izabelińczyka.
Wydział Finansowy
Referat Księgowości Budżetowej:
- sporządzenie sprawozdań budżetowych za II kwartał 2018 r. z zadań własnych oraz zadań zleconych Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu);
- bieżące płatności zobowiązań oraz bieżąca ewidencja dochodów, wydatków, kosztów i środków trwałych
- czynności przygotowawcze dotyczące sporządzenia sprawozdań budżetowych za III
- kwartał 2018 r. Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu); uzgadnianie kont syntetycznych i analitycznych, uzgadnianie należności i zobowiązań wynikających z ksiąg rachunkowych, wysyłka wezwań do zapłaty od należności cywilnoprawnych;
- obsługa księgowa projektu: „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego” ZIT.
Referat Księgowości Podatkowej:
- wystawienie decyzji wymiarowych dotyczących podatku od nieruchomości oraz decyzji zmieniających wymiar;
- wprowadzenie 164 zmian z ewidencji gruntów i budynków;
- wszczęcie 21 postępowań w sprawie określenia wymiaru podatku od środków transportowych;
- wprowadzenie 37 zmian z ewidencji pojazdów;
- systematyczne wprowadzanie zmian, zgodnie z przesłaną przez Starostę Powiatu Warszawskiego Zachodniego informacją w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz aktualizacja zebranych informacji dotyczących użytków gruntów położonych na terenie gminy Izabelin;
- wprowadzanie deklaracji podatku od nieruchomości osób prawnych oraz podatku od środków transportowych;
- rozliczenie kosztów egzekucyjnych dotyczących wystawionych tytułów wykonawczych za poszczególne miesiące III kwartału 2018 r.;
- rozliczenie oraz kontrola prawidłowego poboru podatków pobieranych przez sołtysów poszczególnych miejscowości oraz poboru opłaty skarbowej pobieranej przez wyznaczonych inkasentów;
- w zakresie podatku VAT:
- wystawienie 152 faktur sprzedaży, sporządzenie rejestrów sprzedaży i zakupu, wystawienie deklaracji podatku VAT-7 (jednostki i zbiorcze jednostek Gminy Izabelin);
- przygotowywanie dokumentów dotyczących wystąpienia o wydanie interpretacji
- indywidualnych;
- przygotowanie dokumentów dotyczących zwrotu podatku VAT od inwestycji rozbudowy Ośrodka Zdrowia w Izabelinie;
- przygotowanie dokumentów dotyczących procedury wprowadzenia zasad stosowania mechanizmu podzielonej płatności podatku VAT (split payment) i wykorzystania środków zgromadzonych na rachunkach VAT;
- analiza przepisów podatku VAT w zakresie: cen nieruchomości podawanych w aktach notarialnych oraz zasad stosowania przepisów VAT przy zamianie nieruchomości.
Szkoła Podstawowa w Izabelinie:
- zaplanowanie i zorganizowanie pracy szkoły na rok szkolny 2018/2019:
- zorganizowanie zajęć w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej i innych zajęć dodatkowych;
- przygotowanie harmonogramu konkursów międzynarodowych, ogólnopolskich i szkolnych na cały rok szkolny;
- zaplanowanie działań profilaktycznych na bieżący rok szkolny;
- kontynuacja projektów: Koduj z Klasą, Mistrzowie Kodowania i SCRATCH – udział nauczycieli w szkoleniach;
- rozpoczęcie realizacji projektu rozwojowego „Jak zwiększyć satysfakcję ucznia w Szkole Podstawowej w Izabelinie” – udział Rady Pedagogicznej w warsztatach, wypracowanie narzędzi badawczych do diagnozy poziomu satysfakcji u uczniów i ich rodziców;
- kontynuacja pilotażowego Programu Programowania w Szkole dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej ogłoszonego przez MEN;
- przygotowanie uroczystości patriotyczno-religijnej na Cmentarzu Wojskowym w Laskach;
- pomalowanie dachu nad salą gimnastyczną wraz z zapleczami sportowymi, kotłownią, pomieszczeniami administracyjnymi, holem głównym oraz pomieszczeniem socjalnym;
- pomalowanie sali lekcyjnej, korytarza oraz dziewięciu gabinetów;
- naprawienie i pomalowanie trzydzieści sztuk okien;
- wymiana rolet w czterech salach lekcyjnych i w dwóch gabinetach.
Gminne Przedszkole w Izabelinie:
- zmodernizowanie i podłączenie wentylacji na strychu (z sześciu sal wyprowadzona została wentylacja na zewnątrz budynku oraz wymieniono kratki wentylacyjne w kominach);
- zamontowanie nawiewników okiennych w sześciu salach;
- wymiana drzwi w strefie biurowej przedszkola;
- montaż paneli podłogowych w sześciu salach;
- konserwacja i odnowa ogrodzenia oraz tarasów (czyszczenie i malowanie);
- organizacja wrześniowych wycieczek do Manufaktury Cukierków oraz Parku Iluzji.
Gminne Przedszkole w Laskach:
- wykonanie remontu łazienki dla personelu oraz remontu podłogi na antresoli po zalaniu – wymiana klepek, cyklinowanie i lakierowanie;
- cyklinowanie i malowanie głównych schodów i podłogi w sali do terapii SI;
- zakończenie projektu unijnego (doposażenie przedszkola w sprzęt i pomoce dydaktyczne, doposażenie sali do SI, podniesienie kwalifikacji nauczycieli);
- pełnienie w lipcu dyżuru wakacyjnego dla dzieci z gminy Izabelin, natomiast w sierpniu przeprowadzenie prac porządkowych;
- przygotowanie pasowania na przedszkolaka nowych dzieci;
- doposażenie kuchni w nowy sprzęt.
Centrum Usług Wspólnych Izabelin:
- sporządzenie i analiza sprawozdań budżetowych za II kwartał 2018 r. oraz za miesiąc lipiec i sierpień 2018 r. jednostek obsługiwanych tj. Centrum Usług Wspólnych Izabelin, Szkoły Podstawowej im. płka Stanisława Królickiego w Izabelinie, Gminnego Przedszkola im. ks. Aleksandra Fedorowicza w Izabelinie, Gminnego Przedszkola w Laskach „ Akademia Pod Dębowym Liściem”, Gminnego Ośrodka Sportu, Rekreacji i Utrzymania Terenów Zielonych Izabelin;
- bieżąca obsługa finansowo – księgowa oraz płacowa ww. jednostek;
- przygotowanie i przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego dla 4 nauczycieli;
- przygotowanie dokumentacji do przetargu na dowóz zbiorowy dzieci niepełnosprawnych na rok szkolny 2018/2019 oraz podpisanie umów indywidualnych na zwrot kosztów dowozu tych dzieci do szkół i placówek oświatowych;
- przygotowanie, przy współpracy z dyrektorami jednostek, projektów budżetów na rok 2019.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie:
- przygotowania do przejęcia nowego zadania, jakim będzie utworzenie i prowadzenie Domu Dziennego Pobytu Senior +, dla osób starszych, wymagających pomocy i opieki.
- prowadzenie dla mieszkańców gminy poradnictwa prawnego i psychologicznego oraz grupy wsparcia dla osób współuzależnionych;
- wykonywanie ustawowych zadań związanych z pomocą społeczną, świadczeniami rodzinnymi, funduszem alimentacyjnym, świadczeniem wychowawczym (500+), wspieraniem rodziny, przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, Kartą Dużej Rodziny;
- przyjmowanie wniosków na nowe okresy zasiłkowe: ze świadczeń rodzinnych (120 szt.), funduszu alimentacyjnego (30 szt.), świadczenia wychowawczego 500+ (591 szt.) oraz nowego świadczenia, związanego z wyprawką szkolną „dobry start” czyli tzw. 300+ (~ 1000 szt.).
Gminna Biblioteka Publiczna w Izabelinie:
- uzyskanie dotacji na zakup nowości wydawniczych, w ramach Programu Wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” Piorytet 1 – Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych w roku 2018; zakupiono i opracowano blisko 130 książek;
- przygotowanie pierwszego po wakacjach spotkania klubowiczów Dyskusyjnego Klubu Książki; dyskusja na temat książki „Sowiestany”;
- wznowienie po wakacjach akcji „Czytamy Dzieciom”; w każdą ostatnią środę miesiąca o godz. 16.00;
- zakupienie 70 szt. nowych książek do słuchania; aktualnie są opracowywane i kodowane;
- prowadzenie akcji wymiany puzzli w bibliotece; czwartki w godz. 16.00 – 18.00.
GPWiK „Mokre Łąki”:
- rozpoczęcie budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Młodzieżowej, Trzech Sosen, Ogrodowej, Pogodnej i Pocztowej w Laskach;
- wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach: Boczna, Próżna, Leśna, Boiskowa, Rolna, Wesoła i Polna w Hornówku;
- dokonanie modernizacji oczyszczalni ścieków, zwiększającej jej efektywność, poprzez montaż dwóch fabrycznie nowych mechanicznych krat schodkowych;
- wybudowanie sieci wodociągowej w ul. Kwitnącej w Mościskach;
- ogłoszenie przetargu na budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w m. Izabelin i Sieraków (ul. Sierakowska, gen. Abrahama) – etap I;
- podpisanie umowy na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Olszowej w Truskawiu.
Gminny Ośrodek Sportu, Rekreacji i Utrzymania Terenów Zielonych:
- przygotowanie oferty zajęć sportowych i rekreacyjnych 2018/2019 dla mieszkańców, publikacja w mediach;
- rozpoczęcie zajęć rekreacyjno - sportowych: trening biegowy, nordic walking, lekka atletyka dla uczniów, animator sportu dla dzieci i młodzieży na Orliku;
- przygotowania do Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, współpraca z Wydziałem Rozwoju UG;
- organizacja i przeprowadzenie Rajdu „Rowerem przez Puszczę” w dniu 16 września br.;
- pielęgnacja zieleni i urządzeń na boiskach sportowych i terenach rekreacyjnych;
- zakup rębaka niezbędnego do prowadzenia prac pielęgnacyjnych drzew i krzewów;
- przygotowanie dokumentacji do tworzonych pomieszczeń bazy Działu Komunalnego GOSiR przy ul. Mokre Łąki;
- przygotowanie ulotek i plakatów w związku z wandalizmem i niszczeniem mienia publicznego na terenie gminy oraz ulotek z lokalizacją dystrybutorów torebek na odchody po psach;
- utrzymanie czystości pasów drogowych dróg gminnych, parkingów wraz z zamiataniem ulic i chodników oraz utrzymanie porządku na przystankach autobusowych i opróżnianie koszy ulicznych;
- obsługa techniczna uroczystości i pikników sołeckich.
Centrum Kultury Izabelin:
- zorganizowanie 3 koncertów: Koncert edukacyjny „Piękna nasza Polska cała” o polskiej kulturze i tradycjach, „Chopin na strunach” i koncert zespołu „Horyzonty”;
- przygotowanie 3 spotkań z podróżnikami: „Bhutan – podróż w czasie”, „Ladakh, Kaszmir – himalajskie krainy” i „Brazylia”;
- organizacja Akcji Lato: prowadzenie zajęć tanecznych, warsztatów plastycznych, ceramicznych, malowanie batiku, projekcje filmowe w Kinie za Rogiem; dla najmłodszych zaprezentowały się teatrzyki z siedmioma przedstawieniami teatralnymi;
- przygotowanie dwóch wystaw artystycznych: Wystawa ilustracji książek dla dzieci „Jasnowidze” i wystawa fotografii Ryszarda Sobolewskiego „Magia Kuby”;
- przygotowanie Wieczoru z kulturami świata – Kuba – w ramach wieczoru odbył się koncert zespołu Reya Ceballo oraz prezentacja o Kubie podróżnika Ryszarda Sobolewskiego;
- organizacja Pikniku rodzinnego w Laskach „ Żegnaj lato”;
- udział w Piknikach sołeckich w Izabelinie B, Izabelinie C i w Laskach;
- przygotowanie Dnia otwartego CKI;
- organizacja Dnia dla rodziny;
- zorganizowanie warsztatów dla młodzieży i dorosłych: fotograficznych oraz programowania i cyberbezpieczeństwa, a także warsztatów naukowych dla dzieci – Funiversity;
- projekcja 59 filmów w Kinie za Rogiem;
- przygotowanie pokazu filmowego kina plenerowego oraz wspólnie z Fundacją im. ks. Aleksandra Fedorowicza zaprezentowanie filmu Jacka Bąka „Bitwa Warszawska 1920r. – 95 lat później” (po filmie wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych).
Najważniejsze zadania planowane do wykonania w IV kwartale 2018 roku:
- uruchomienie nowej przychodni zdrowia w dniu 15 października 2018r.;
- zakończenie odbiorów i rozliczenia projektu budowy ścieżek rowerowych w gminie Izabelin;
- rozpoczęcie robót związanych z budową boiska lekkoatletycznego przy Szkole Podstawowej w Izabelinie; zakończenie prac przewidywane jest w połowie przyszłego roku;
- przebudowa ul. Matejki na odcinku od ul. Tetmajera do ul. Poniatowskiego w Izabelinie C;
- budowa zestawu do ćwiczeń kalistenicznych (street workout) oraz siłowni plenerowej na terenie Parku rekreacji i sportu w Izabelinie;
- budowa boiska dla dzieci i młodzieży przy placu zabaw w Mościskach oraz nawierzchni bezpiecznej na boisku do koszykówki w Sierakowie;
- wykonanie nakładki asfaltowej wraz z odwodnieniem i wymianą części chodnika w ul. Sienkiewicza; roboty realizuje Powiat Warszawski Zachodni; gmina Izabelin pokrywa 50% kosztów realizacji zadania;
- kontynuacja prac drogowych związanych z wykonaniem nakładek bitumicznych na odcinkach dróg gminnych o łącznej długości 760,00 m i wartości umowy opiewającej na kwotę 350.000 zł;
- wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kampinoskiej i Piaskowej w Hornówku;
- dokończenie budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Młodzieżowej, Trzech Sosen, Ogrodowej, Pogodnej i Pocztowej w Laskach;
- rozpoczęcie budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Olszowej w Truskawiu;
- rozpoczęcie budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Izabelinie C i Sierakowie (ul. Sierakowska, gen. Abrahama) – etap I;
- rozpisanie i rozstrzygnięcie przetargu oraz podpisanie umowy na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Prymasowskiej oraz Leśnej Polanki w Izabelinie C , sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kordeckiego, Soroki, Charłampa, Anusi, Zagłoby w Izabelinie B oraz w ulicy Sosnowej w Hornówku;
- zakończenie i rozliczenie końcowe realizacji gminnego programu wsparcia wymiany pieców za rok 2018;
- kontynuacja budowy sieci monitoringu;
- negocjacje w sprawie regulacji ul. Ogrodowej w Laskach;
- przekazanie Centrum Kultury Izabelin nowo pozyskanej posesji przy ul. Matejki 25 na cele poszerzenia zakresu działalności kulturalno-oświatowej CKI;
- zakończenie regulacji ul. Zielonej w Hornówku;
- uruchomienie lodowiska;
- realizacja prac związanych z dostawą kruszywa drogowego w łącznej ilości ok. 1500,00 t wraz z wbudowaniem w nawierzchnię dróg gminnych o nawierzchni gruntowej i tłuczniowej;
- przygotowanie projektu budżetu na 2019 rok.
Wójt Gminy Izabelin
Witold Malarowski