Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Informacja o istotnych zadaniach i działaniach realizowanych przez Urząd Gminy Izabelin i gminne jednostki w I kwartale 2017 roku
Mając na uwadze potrzebę udostępniania informacji o sytuacji w Gminie, pragniemy poinformować wszystkich Mieszkańców o istotnych zadaniach i działaniach, jakie zostały zrealizowane bądź nad którymi pracowano w minionym kwartale (styczeń – marzec 2017).
Za najbardziej istotne zadania i działania realizowane przez Gminę i jej jednostki w minionym kwartale uznajemy:
- podpisanie z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego umowy o dofinansowanie projektu pn. „Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie gminy Izabelin” w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014–2020;
- złożenie do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska wniosku o dofinansowanie budowy sieci kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej oraz modernizacji oczyszczalni ścieków w Truskawiu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
- uzgodnienie z Zastępcą Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy Renatą Kaznowską rozpoczęcia prac przygotowawczych do przebudowy skrzyżowania w Mościskach;
- podpisanie porozumienia w sprawie nabycia gruntów w Hornówku z przeznaczeniem na poszerzenie ul. Zielonej;
- złożenie wniosku do Banku Gospodarstwa Krajowego o dofinansowanie zakupu lokali mieszkaniowych w ramach programu „Wsparcie budownictwa socjalnego z Funduszu Dopłat”;
- prace porządkowe mające na celu doprowadzenie dróg gminnych, chodników, parkingów i wiat przystankowych do stanu sprzed zimy;
- przeprowadzenie konkursu na stanowisko Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej;
- ogłoszenie przetargu na rozbudowę przedszkola w Laskach.
Wydział Gospodarki Przestrzennej
Referat Architektury i Planowania Przestrzennego:
- wyłonienie Wykonawców i podpisanie umów na realizację: zmiany Studium, mpzp wsi Mościska Etap IV, Hornówek część E oraz wystąpienie do Marszałka Województwa o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów leśnych na cele nieleśne, na potrzeby mpzp wsi Hornówek, część E – pod powiększenie boiska szkolnego;
- zorganizowanie posiedzenia Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, poświęconego zaopiniowaniu projektu mpzp wsi Hornówek, część E;
- rozpoczęcie prac nad „Analizą zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gm. Izabelin”;
- powołanie nowej Gminnej Komisji Architektoniczno – Urbanistycznej, jako organu doradczego Wójta w sprawach zagospodarowania przestrzennego;
- negocjacje z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi w sprawie wyrażenia zgody na zmniejszenie pasów technologicznych od linii 220 i 400 kV w opracowywanym projekcie mpzp wsi Izabelin B;
- rozpoczęcie prac nad aktualizacją „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe gm. Izabelin”;
- przeprowadzenie wewnętrznej analizy zgód leśnych dla działek położonych we wsi Izabelin B, na potrzeby prowadzonej aktualizacji planu miejscowego;
- przygotowanie wstępnego projektu mpzp wsi Izabelin B – w najbliższym czasie zostanie skierowany do zaopiniowania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
- przygotowanie łącznie 107 zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami:
- nabycie w drodze komunalizacji działki przy ul. Langiewicza przeznaczonej pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną;
- zakup działki w obrębie Truskaw – droga przy polanie na końcu miejscowości;
- podpisanie porozumienia z właścicielką działki w Hornówku w sprawie nabycia terenu pod poszerzenie i przebudowę ul. Zielonej, przygotowywana jest już dokumentacja geodezyjna;
- przyjęcie i opublikowanie planu wykorzystania zasobu nieruchomościami Gminy Izabelin na lata 2017 – 2019;
- wszczęcie postępowań o cofnięcie ogrodzeń na prawną granicę działek wzdłuż ulicy Słowackiego i Podbipięty (nieruchomości ogrodzone niezgodnie z prawem własności);
- przygotowanie dokumentacji geodezyjnej (mapa do celów projektowych) projektowanej drogi zbiorczej we wsi Mościska – równoległej do ul. 3 Maja - mapa ta stanowić będzie podkład do projektu drogi;
- nabycie w drodze decyzji gruntów pod drogi gminne o łącznej powierzchni 991 m2.
Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych:
- rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy na wykonanie oświetlenia ulicznego w ul. X Poprzecznej w Hornówku oraz ul. Langiewicza i Końcowej w Izabelinie C;
- ogłoszenie przetargu na rozbudowę przedszkola w Laskach o salę wielofunkcyjną;
- podpisanie z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego umowy o dofinansowanie projektu pn. „Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie gminy Izabelin” w ramach programu ZIT RPO WM 2014–2020;
- złożenie wniosku do Lokalnej Grupy Działania „Między Wisłą a Kampinosem” o dofinansowanie budowy zestawu do ćwiczeń kalistenicznych (street workout) i siłowni plenerowej w Hornówku.
Wydział Środowiska
Referat Ochrony Środowiska:
- prace związane z utrzymaniem zieleni na terenie gminy Izabelin (usunięcie drzew i krzewów obumierających bądź zagrażających bezpieczeństwu ludzi lub mienia oraz pielęgnacja drzew, w tym pomnika przyrody przy ul. Sienkiewicza w Izabelinie B);
- zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom bezdomnym i przeciwdziałanie bezdomności zwierząt;
- uzgodnienie przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie projektu uchwały w sprawie ustanowienia pomnika przyrody – dębu szypułkowego przy ul. Południowej w Laskach;
- przygotowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki
nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Izabelin na 2017 rok oraz projektu uchwały w sprawie określenia stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów; - prowadzenie konsultacji społecznych w przedmiocie podjęcia uchwały w sprawie określenia dodatkowych zwolnień z obowiązku uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości;
- prowadzenie akcji usuwania materiałów zawierających azbest;
- kontrola podmiotów działających w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz odbierania i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości;
- sporządzenie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Izabelin za rok 2016;
- sporządzenie rocznego zestawienia informacji o zakresie korzystania ze środowiska.
Referat Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa:
- podpisanie umowy i podjęcie pierwszych prac remontowych na drogach gminnych o nawierzchni bitumicznej;
- odbiór i przygotowanie do montażu nowego oznakowania na terenie dróg gminnych - słupków i tabliczek z nazwami ulic w łącznej ilości 166 szt.
Referat Gospodarki Odpadami:
- wystawienie 145 upomnień do dłużników;
- przeprowadzenie 35 postępowań w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- bieżąca kontrola nad działalnością Operatora odbierającego odpady oraz prowadzącego Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych;
- bieżąca aktualizacja danych na podstawie złożonych przez mieszkańców deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Wydział Rozwoju:
- rozliczenie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zakup lekkiego samochodu pożarniczego dla OSP Laski;
- złożenie sprawozdania z realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych dla aglomeracji Izabelin oraz dla aglomeracji Warszawa (w zakresie Mościsk);
- przygotowanie i złożenie wniosku do Banku Gospodarstwa Krajowego o dofinansowanie zakupu lokali mieszkaniowych w ramach programu „Wsparcie budownictwa socjalnego z Funduszu Dopłat”;
- przygotowanie i złożenie wniosku do Fundacji Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu Lokalny Animator Sportu 2017;
- uzyskanie z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska deklaracji organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000 oraz deklaracji organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną – załączników niezbędnych do złożenia wniosku o dofinansowanie budowy sieci kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej oraz modernizacji oczyszczalni ścieków w Truskawiu, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
- współpraca z Gminnym Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w przygotowaniach do złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (szczególnie w zakresie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko);
- ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży;
- ogłoszenie konkursu ofert na realizację zadania publicznego, dotyczącego działalności edukacyjnej i profilaktycznej w zakresie przeciwdziałania przemocy i uzależnieniom w środowisku dzieci, młodzieży i dorosłych;
- obsługa ofert składanych w trybie pozakonkursowym tzw. małych grantów;
- koordynacja konsultacji: projektu aktu prawa miejscowego w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Izabelin, koncepcji architektonicznej rozbudowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Izabelinie oraz projektu uchwały w sprawie określenia dodatkowych zwolnień z obowiązku uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości;
- organizacja bezpłatnych badań mammograficznych dla kobiet w wieku 50-69 lat;
- bieżąca obsługa przedsiębiorców w ramach Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- przygotowanie Planu Promocji Gminy na lata 2017-2018;
- współpraca z Centrum Kultury Izabelin przy organizacji uroczystości „Izabelińczyk Roku”;
- rozpoczęcie prac nad modernizacją strony internetowej.
Referat Księgowości Budżetowej:
- zamknięcie ksiąg rachunkowych Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu):
- analiza kont syntetycznych i analitycznych pod kątem przygotowań do sporządzenia bilansu i jego załączników oraz dokonania ewentualnych korekt w celu doprowadzenia ksiąg rachunkowych do wartości rzeczywistych;
- przeksięgowanie zapisów kont wynikowych na wynik finansowy, zamknięcie kont w celu ustalenia salda końcowego na kontach aktywów i pasywów;
- przeprowadzenie inwentaryzacji i porównanie jej wyniku z saldami kont;
- sporządzenie zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz zestawienia obrotów i sald kont ksiąg ewidencji analitycznej;
- bieżąca ewidencja dochodów, wydatków, kosztów, środków trwałych;
- sporządzenie sprawozdań finansowych za 2016 rok: bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki;
- sporządzenie sprawozdań budżetowych za styczeń i luty 2017 r.;
- czynności przygotowawcze dotyczące sporządzenia sprawozdań budżetowych za I kwartał 2017 r. Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu);
- obsługa księgowa projektu: „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego” ZIT.
Referat Księgowości Podatkowej:
- wystawienie decyzji wymiarowych dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, decyzji zmieniających wymiar podatku (razem 3355 szt.);
- systematyczne wprowadzanie zmian zgodnie z korespondencją przesłaną przez Starostwo Powiatowe w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz aktualizacja zebranych informacji dotyczących użytków gruntowych położonych na terenie gminy Izabelin;
- przyjmowanie interesantów oraz wszczynanie postępowań administracyjnych zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawą Ordynacja podatkowa - w sprawie zmiany wymiaru podatku;
- sprawdzenie deklaracji podatku od nieruchomości od os. prawnych oraz deklaracji podatku od środków transportowych;
- wystawienie tytułów wykonawczych dla osób fizycznych za zaległości w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym - 82 szt. na kwotę 34 948,60 zł;
- wystawienie tytułów wykonawczych za zaległości osób prawnych - 1 szt. na kwotę 86 678,60 zł
- rozliczenie oraz kontrola prawidłowego poboru podatków pobieranych przez sołtysów poszczególnych miejscowości za I kwartał 2017 r.;
- wprowadzenie do systemu podatkowego wszystkich potwierdzeń odbioru decyzji w sprawie wymiaru podatków;
- wystawienie 165 faktur sprzedaży, sporządzenie rejestrów sprzedaży i zakupu, wystawienie deklaracji podatku VAT-7;
- przygotowanie dokumentacji dotyczącej zwrotu podatku VAT od inwestycji: budowy Szkoły Podstawowej w Hornówku i Centrum Kultury Izabelin;
- przygotowywanie dokumentacji dotyczących wystąpienia o wydanie interpretacji indywidualnych w zakresie podatku VAT.
Zarządzanie Kryzysowe, Sprawy Obronne i Obrona Cywilna:
- przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej dla osób z rocznika 1998 – kwalifikacja trwała w Powiecie Warszawskim Zachodnim w dniach 01-31.03. 2017 r.
Zespół Szkół w Izabelinie:
- kontynuacja programów i projektów:
- pilotażowy Program Programowania w Szkole dla uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej koordynowany przez MEN;
- Koduj z Klasą, Mistrzowie Kodowania i SCRATCH;
- „Ogarnij inżynierię” (we współpracy z Fundacją Katalyst Engineering) – prowadzenie zajęć w klasach 4;
- wdrażanie pilotażowego projektu Kształtowanie Przestrzeni; program edukacji architektoniczno-przestrzennej Izby Architektów RP. Którego założeniem jest edukacja architektoniczna dla dzieci prowadzona przez nauczycieli różnych specjalności przy współpracy z koordynatorami z Izby Architektów RP;
- realizacja projektu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” - tematyka dotyczy szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnego ryzyka; koncentruje się także wokół podstawowych pojęć o pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz oszczędzaniu;
- przeprowadzenie warsztatów profilaktycznych w ramach programu naprawczego „Gdzie się zaczynają i kończą moje granice, czyli STOP agresji i złemu traktowaniu”;
- przeprowadzenie warsztatów profilaktycznych na temat komunikacji interpersonalnej, przeciwdziałania agresji i przemocy w klasach 2 i 3 oraz na temat kształtowania norm i wartości, rozwijania odpowiedzialności i komunikacji rówieśniczej w klasach 4 i 5;
- organizacja próbnego egzaminu gimnazjalnego;
- udział w akcjach charytatywnych we współpracy z fundacją „Serce dziecka”;
- przeprowadzenie I etapu konkursu „Międzynarodowe zagadki matematyczne” oraz ogólnopolskich olimpiad „Olimpus” i „Olimpusek”, „Konkurs Logicznego Myślenia”, „Świetlik”;
- przeprowadzenie międzynarodowego konkursu „Kangur Matematyczny”;
- odnowienie stołówki szkolnej, ocieplenie stropu w nowej części szkoły, wymiana opraw oświetleniowych na korytarzu pierwszego piętra – Izabelin, ul. 3 Maja 49.
Gminne Przedszkole w Izabelinie:
- realizacja projektów: „Bezpieczny przedszkolak”, „Co babcia i dziadek czytali jak byli mali”, „Przedszkole bez zabawek”, „Sadzenie i pielęgnacja roślinek”- warsztaty przyrodnicze;
- kontynuacja współpracy z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w zakresie edukacji matematycznej dzieci;
- w przyjaźni ze sztuką - realizacja zajęć z malarstwa na temat „Zimowy ptak” i „Budzimy wiosnę”;
- udział dzieci w olimpiadzie sportowej Liga przedszkolaka w Łomiankach;
- współpraca ze Szkołą Podstawową w Izabelinie w zakresie udziału dzieci sześcioletnich w konkursie recytatorskim wierszy Danuty Wawiłow, integracji przedszkolaków ze Szkołą Podstawową;
- współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną w Izabelinie - spotkanie z autorką wierszy dla dzieci Zofią Stanecką.
Gminne Przedszkole w Laskach:
- organizacja balu karnawałowego, na którym bawiły się przedszkolaki z rodzinami i personel przedszkola;
- uroczyste obchody Dnia Babci i Dziadka;
- wystawienie Jasełek w Kościele w Laskach przez najstarsze grupy;
- aktywny udział w ogólnopolskiej akcji „Twój miś może zostać ratownikiem” we współpracy z Ochotniczą Strażą Pożarną;
- przygotowanie przez najstarsze grupy przedstawienia dla młodszych kolegów pt.: „Baśń o dwunastu miesiącach”;
- zorganizowanie zbiórki elektrośmieci, dzięki której dzieci uczą się dbać o środowisko naturalne i mają nadzieję wzbogacić się o sprzęt multimedialny;
- przeprowadzenie konkursów wewnątrzprzedszkolnych: konkurs recytatorski „Danuta Wawiłow - dzieciom” oraz „Idzie wiosna – piękna i radosna” – konkurs wiosenny, wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką;
- rozpoczęcie I etapu rekrutacji do przedszkoli – składanie wniosków;
- przygotowanie terenu pod budowę auli, demontaż części sprzętu podwórkowego.
Centrum Usług Wspólnych Izabelin:
- sporządzenie i analiza sprawozdań budżetowych za I kwartał 2017 r., sprawozdań za miesiące styczeń i luty 2017 r. jednostek obsługiwanych: Centrum Usług Wspólnych Izabelin, Zespół Szkół w Izabelinie, Gminne Przedszkole w Izabelinie, Gminne Przedszkole w Laskach;
- bieżąca obsługa finansowo - księgowa oraz płacowa ww. jednostek;
- sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Izabelin za 2016 r.;
- sporządzenie sprawozdań rocznych GUS;
- sporządzenie rocznych sprawozdań finansowych: bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie:
- wykonywanie ustawowych zadań związanych z pomocą społeczną, świadczeniami rodzinnymi, funduszem alimentacyjnym, świadczeniem wychowawczym (500+), wspieraniem rodziny, przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, Kartą Dużej Rodziny;
- przedstawienie Radnym sprawozdania z realizacji zadań GOPS w roku 2016 - sprawozdanie zostało przez Radę Gminy przyjęte jednogłośnie;
- utworzenie nowej strony internetowej GOPS w Izabelinie oraz BIP;
- przygotowania do Spotkania Wielkanocnego dla seniorów, kombatantów oraz osób samotnych.
SPZOZ w Izabelinie:
- przeprowadzenie audytu przez firmę TUV NORD Polska Sp. z o.o. sprawdzającego poprawność działania Zintegrowanego Systemu Zarządzania na zgodność Norm ISO 9001 oraz 14001 (System Zarządzania Jakością i System Zarządzania Środowiskiem) – wynik pozytywny;
- zorganizowanie w ramach „Białej Soboty” konsultacji ginekologicznych, podczas których wykonywane były badania USG, dyżurowała położna, pacjentki ćwiczyły technikę samobadania piersi i korzystały z badań mammograficznych.
Gminna Biblioteka Publiczna w Izabelinie:
- zorganizowanie trzech spotkań autorskich, w tym dwóch dla dzieci przedszkolnych - z Magdaleną Piotrowską autorką książek dla dzieci i dorosłych, z Zofią Stanecką autorką książek o Basi, spotkanie dla dorosłych z Jackiem Łapińskim autorem książki pt.: „Jak być lepszym w życiu prywatnym i zawodowym”;
- organizacja trzech spotkań Dyskusyjnego Klubu Książki, na których dyskutowano na temat książek: „Spotkamy się w Honolulu” – Jerzego Sosnowskiego, „Gottland” – Mariusza Szczygła i „Pięćdziesiątka” – Ingi Iwasiów;
- w ramach akcji Czytamy Dzieciom zapoznanie małych czytelników z książkami: „Tappi i pierwszy śnieg” M. Mortki, „Zimowa noc” Ch. Butler i „Pan Kuleczka” W. Widłaka;
- zorganizowanie wystawy książek o kotach w ramach obchodów Światowego Dnia Kota;
- przygotowanie wystawy prac malarskich naszej mieszkanki Pani Jolanty Jabłońskiej; prace można oglądać do 30 kwietnia br.;
- wprowadzenie 265 nowych książek.
GPWiK „Mokre Łąki”
- weryfikacja dokumentacji przetargowej na budowę sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach: Północna, Żurawia i Bociania w Truskawiu;
- przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę sieci kanalizacyjnej w Hornówku;
- złożenie do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosku o dofinansowanie kolejnego etapu budowy sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej;
- przygotowanie placów zabaw do otwarcia;
- prace porządkowe mające na celu doprowadzenie dróg gminnych, chodników, parkingów i wiat przystankowych do stanu sprzed zimy;
- wykonanie drobnych uzupełnień ubytków i nierówności w drogach gminnych, przycinka gałęzi i krzewów zagrażających bezpieczeństwu na chodnikach i skrzyżowaniach, oczyszczenie chodników z piasku;
- naprawa i wymiana uszkodzonych znaków drogowych.
Centrum Kultury Izabelin
- zorganizowanie imprez kulturalnych: Noworoczny Koncert Wiedeński w wykonaniu Orkiestry Romantica, Koncert Kolęd – kwartet smyczkowy Amok, Koncert Kolęd „Wigilia w polskiej tradycji” Zespół Pieśni i Tańca Politechniki Warszawskiej, Bal Retro, Bal karnawałowy seniorów, Kabaret Marcina Dańca i Kabaret Piotra Bałtroczyka „Mężczyzna z kijowym peselem”, Koncert Baletowy dla dzieci „Królowa Śniegu”, XIV Gminny Przegląd Muzyczny „Śpiewajmy i Grajmy Małemu”, Filharmonia dzieciom (3 spotkania): Karol Kurpiński „Zamek na Czorsztynie” - przedstawienie operowe w kostiumach, Nowa odyseja – koncert, Tajemnice Kameralistyki, Przedstawienie teatralne „Przebój sezonu”, Pastorałka „Widowisko muzyczne” w wykonaniu Zespołu Ludowego „Tęcza”, Trzy przedstawienia dla dzieci: „Wielki wyścig osiołka” , „Buziak mamusi”, „Ojciec wie najlepiej”, Koncert zespołu De Mono akustycznie, Irlandia – koncert z okazji Dnia Św. Patryka;
- przygotowanie spotkania z misjonarką - siostrą Michaelą (Zofią Pawlik);
- organizacja występu artystów cyrkowych na lodzie;
- przygotowanie dwóch wyprzedaży garażowych;
- działalność Kina za Rogiem: 12 projekcji filmów dla dzieci, 37 projekcji filmów dla dorosłych;
- Uniwersytet Trzeciego Wieku – 16 spotkań dot. m.in.: literatury, psychologii, malarstwa, historii, geopolityki, kulturoznawstwa, biografii, etnografii, architektury, żeglugi oraz wspólne wyjście do „Teatru 6. piętro” na spektakl „Central Park West”;
- organizacja wystaw: „Gorzka chwała. Powstanie 1863”, „Ikona w oczach dziecka” oraz wystawa sekcji malarskiej CKI „Kobiece impresje”;
- zorganizowanie zajęć dla dzieci i młodzieży: warsztaty plastyczne, komputerowe, bębniarskie, gier planszowych i robotyki, warsztaty muzyczne dla dzieci „Gordonki” - saksofon i skrzypce, warsztaty naukowe „Funiversity”: „Mieszaniny i roztwory”, „Polimerowy świat”, zajęcia sportowe: nauka jazdy na lodzie i narciarstwo biegowe, zajęcia szachowe, teatrzyki i zabawy;
- przeprowadzenie eliminacji do VI Mazowieckiego Festiwalu Piosenki „Rozdźwięki” Izabelin 2017;
- spektakl interaktywny „Rodzinne Rewolucje”;
- przygotowanie promocji książki „Tajemnice Fatimy. Największy sekret XX wieku”;
- organizacja gali Izabelińczyk Roku 2016 i koncertu Belli Olejnik.
Wójt Gminy Izabelin
Witold Malarowski