Urząd Gminy Izabelin - Gmina Izabelin

Menu główne

Treść

Informacja o istotnych zadaniach i działaniach realizowanych przez Urząd Gminy Izabelin i gminne jednostki w II kwartale 2016 roku

Mając na uwadze różnorodność realizowanych przez Gminę zadań i projektów oraz potrzebę udostępniania informacji o sytuacji w Gminie członkom lokalnej społeczności, pragniemy poinformować wszystkich Mieszkańców o istotnych zadaniach i działaniach, jakie  zostały zrealizowane bądź nad którymi pracowano w minionym kwartale  (kwiecień – czerwiec 2016).

Za najbardziej istotne zrealizowane przez Gminę i jej jednostki zadania lub działania minionego kwartału uznajemy:

  • spotkanie z wiceprezydentem Warszawy, Zarządem Dróg Miejskich, Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych i Dzielnicą Bielany oraz uzyskanie obietnicy ze strony Warszawy realizacji przebudowy skrzyżowania Estrady/Arkuszowa w Mościskach w 2017r.;
  • spotkanie z Wiceministrem Środowiska – Andrzejem Szweda-Lewandowskim, podczas którego uzyskana została akceptacja dla planu budowy kanalizacji i wodociągu w Sierakowie oraz rozpoczęcia prac dotyczących rozwiązania problemu osad parkowych i problemów mieszkaniowych pozostałych mieszkańców Sierakowa, granic KPN oraz dróg gminnych na terenach parkowych;
  • przyznanie stypendiów sportowych dla pięciu Mieszkańców naszej Gminy;
  • rozpoczęcie remontów dróg: ul. Polna, Pietkiewicza, Brzozowa, Chodkiewicza, Środkowa, Skrzyneckiego, Sobieskiego;
  • przejście kolejnego etapu kwalifikacji w procesie przyznawania środków na budowę kanalizacji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (ulice objęte planem - Truskaw: Olszowa, Borzęcińska, Bociania, Północna, Żurawia; Hornówek: Poziomkowa, Szyszkowa, Boczna, Próżna, Fedorowicza, Sosnowa, Kampinoska, Piaskowa, Wrzosowa, Leśna, Boiskowa, Wesoła, Rolna, Polna; Izabelin B: Kołłątaja, Lubomirskiego, Jana Kazimierza, Kmicica, Księcia Jeremiego, Ketlinga, Skrzetuskiego, Rzędziana); finalna decyzja spodziewana jest przed końcem wakacji. Pozostałe ulice zostaną ujęte w rozszerzeniu wniosku, które powinno zostać złożone w ramach POIiŚ jeszcze w 2016 roku;
  • udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok;
  • nadanie Pani Alinie Rokickiej tytułu „Izabelińczyk Roku 2015”;
  • współpraca przy organizacji I festiwalu „Natura-Kultura-Media” im. Ryszarda Kapuścińskiego;
  • według informacji uzyskanej z Urzędu Skarbowego liczba podatników PIT mieszkających na terenie gminy Izabelin wzrosła z 6535 osób w 2014r. do 7478 osób w 2015r.; dochody naszej wspólnoty z tytułu udziału w podatku PIT za I półrocze 2016r. względem I półrocza 2015r. zwiększyły się o 1,3 mln zł.

 

Referat Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa:

  • przygotowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków dla GPWiK Mokre Łąki na okres od 01.07.2016 do 30.06.2017r.;
  • przygotowanie uchwał w sprawie dopłat do wody i ścieków dla Mieszkańców oraz dla instytucji pożytku publicznego;
  • zakończenie procedury w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Izabelin oraz uzyskanie pozytywnej opinii dla tego dokumentu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
  • przygotowanie decyzji środowiskowej na przebudowę ul. 3 Maja i ul. Sienkiewicza oraz ul. Izabelińskiej w gminie Stare Babice;
  • przygotowanie 492 upomnień dla osób zalegających z opłatami za odbiór odpadów komunalnych;
  • udrożnienie działek w Hornówku w celu realizacji łącznika drogowego pomiędzy ul. Rolną i ul. Polną;
  • montaż słupków metalowych wraz z tabliczkami informującymi o nazwach ulic na terenie sołectw: Mościska, Laski, Izabelin C i Truskaw;
  • wykonanie nakładki asfaltowej w  pasie drogowym ul. Pietkiewicza w Hornówku na  odcinku od ul. 3 Maja do ul. Sadowej;
  • remont nawierzchni ul. Polnej w Hornówku poprzez równanie i profilowanie istniejącej nawierzchni drogi wraz z wbudowaniem tłucznia betonowego i dolomitowego;
  • remonty cząstkowe dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej w następującej lokalizacji: Mościska- ul. Bakaliowa; Truskaw- ul. Falińskiego, ul. Skibińskiego; Izabelin C- ul. Matejki, ul. Poniatowskiego, ul. Skrzyneckiego, ul. Środkowa; Izabelin B- ul. Jana Kazimierza, ul. Zagłoby, ul. Podbipięty, ul. Słowackiego, ul. Małachowskiego, ul. Wołodyjowskiego, ul. Sapiehy; Laski- ul. Partyzantów;
  • opracowanie „Analizy stanu gospodarki odpadami na terenie gminy Izabelin za 2015 rok”;
  • prowadzenie akcji usuwania materiałów zawierających azbest dla gminy Izabelin;
  • kontrola podmiotów działających w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz odbierania i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w celu przyłączenia Mieszkańców do istniejącej gminnej sieci kanalizacyjnej;
  • prowadzenie sprawozdawczości w zakresie odpadów komunalnych.

 

Referat Inwestycji:

  • odwodnienie pętli autobusowej i odcinka ul. Skibińskiego w Truskawiu oraz odprowadzenie wód do pobliskiego Rowu Północnego;
  • oświetlenie placu zabaw w Mościskach oraz ul. Łabędziej w Truskawiu;
  • rozpoczęcie przebudowy drogi wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej i infrastruktury niezbędnej do przebudowy punktów oświetlenia ulicznego ul. Brzozowej w Laskach.


Referat Architektury i Geodezji:

  • podpisanie porozumienia z właścicielami działek w zakresie nabycia terenów pod ul. Południową, co umożliwi rozpoczęcie uruchamiania ostatniego odcinka ul. Południowej pomiędzy ul. Łabędzią i ul. Bocianią;
  • spotkanie z mieszkańcami wsi Laski w sprawie budowy ul. Brzozowej na odcinku od ul. Południowej w stronę ul. Cyklistów;
  • uznanie przez  Naczelny Sąd Administracyjny skargi  kasacyjnej Gminyoraz uchylenie decyzji Wojewody iStarosty ustalającej odszkodowanie (na kwotę ponad 1.500.000 zł) za nabyte działki pod drogi: ul. Sierakowską, Skrzyneckiego, Środkową i Prądzyńskiego.

 

Ewidencja działalności gospodarczej i wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:

  • w zakresie obsługi CEIDG -  złożono 162 wnioski;
  • w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – wydano 11 decyzji;
  • w zakresie podatku VAT - wystawiono 186 faktur sprzedaży, sporządzono rejestry sprzedaży i zakupu, wystawiono deklaracje podatku VAT-7, przygotowano dokumentację dotyczącą wdrożenia konsolidacji podatku VAT w  jednostkach budżetowych Gminy Izabelin.

 

Referat Oświaty i Zdrowia Publicznego:

  • udzielenie dotacji na realizację zadania publicznego w zakresie letniego wypoczynku dzieci i młodzieży w 2016r.;
  • przygotowaniesprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2015;
  • przeprowadzenie konkursów na dyrektora Gminnego Przedszkola w Izabelinie i dyrektora Gminnego Przedszkola w Laskach;
  • przyznanie pięciu Mieszkańcom naszej Gminy,osiągającym wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym, stypendiów sportowych.

 

Referat księgowości podatkowej (dane łączne od początku roku do końca II kwartału 2016 r.):

  • wystawienie decyzji wymiarowych dotyczących podatku:od nieruchomości (4433 szt.), podatku rolnego (137 szt.), leśnego (236 szt.), łączne zobowiązanie pieniężne (1480 szt.), decyzje zmieniające wymiar (566 szt.);
  • systematyczne wprowadzanie zmian zgodnie z przesłaną przez Starostę  informacją w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz aktualizacja zebranych informacji dotyczących użytków gruntów położonych na terenie gminy Izabelin;
  • przyjmowanie interesantów oraz wszczynanie postępowań administracyjnych, zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawą Ordynacja podatkowa,  w sprawie zmiany wymiaru podatku;
  • sprawdzanie deklaracji na podatek od nieruchomości os. prawne (95 szt.) oraz  deklaracji podatku od środków transportowych (38 szt.);
  • wystawienie tytułów wykonawczych (140 szt.) za zaległości w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym (kwota: 112 691,00 zł);
  • wystawienie tytułów wykonawczych za zaległości w podatku od środków transportowych (kwota: 10 342,00 zł);
  • wystawienie 858 szt. upomnień - osoby fizycznych na kwotę   552 218,00 zł;
  • wystawienie 13 szt. upomnień – osoby prawne na kwotę 136 744,00 zł;
  • nadanie klauzuli wykonalności 20 tytułom wykonawczymcelem przygotowania do wpisów hipotecznych;
  • rozliczenie oraz kontrola prawidłowego poboru podatków przez sołtysów poszczególnych miejscowości.

 

Referat księgowości budżetowej:

  • sporządzenie sprawozdań budżetowych za I kwartał 2016 r. Urzędu Gminy oraz Gminy  (Organu);
  • czynności przygotowawcze dotyczące sporządzenia sprawozdań budżetowych za II kwartał 2016 r. Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu): analiza należności i zobowiązań wynikających z ksiąg rachunkowych, wysyłka wezwań do zapłaty od należności cywilnoprawnych,  analiza kont syntetycznych i analitycznych;
  • obsługa księgowa projektów: „Programowanie Rozwoju Obszaru Metropolitarnego” PROM oraz „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego” ZIT.

 

Zespół Szkół w Izabelinie:

  • organizacja „Rodzinnego festynu integracyjnego”, którego celem było propagowanie czytelnictwa, zdrowego odżywiania i rekreacji fizycznej;
  • zorganizowanie „Rodzinnego spotkania integracyjnego z okazji Dnia Dziecka”;
  • organizacja „Dnia Sportu i Profilaktyki” -  imprezy sportowej propagującej m.in. bieganie;
  • realizacja warsztatów dla uczniów, rodziców i nauczycieli w ramach Małego grantu „Porozumienie bez Przemocy w rodzinie”;
  • wydrukowanie szkolnej książki kucharskiej;
  • udział w ogólnopolskich, wojewódzkich i powiatowych konkursach: Ogólnopolski Konkurs Ekologiczno-Przyrodniczy EDI, Ogólnopolski Konkurs SYNAPSIK, Wojewódzki Konkurs MARATON MATEMATYCZNY, Powiatowy Konkurs MIĘDZYNARODOWE ZAGADKI MATEMATYCZNE;
  • ALIRUN 2016 – obchody Dnia Patrona Gimnazjum.

 

Gminne Przedszkole w Izabelinie:

  • zakończenie okresu ubiegania się o Certyfikat Przedszkola Promującego Zdrowie - złożenie sprawozdania do Kuratorium Oświaty w Warszawie;
  • pielęgnowanie tradycji, integracja oraz propagowanie zdrowego stylu życia i odkrywanie talentów przedszkolaków i ich rodzin poprzez organizację: pikniku rodzinnego, olimpiady przedszkolaków „Mali i Waleczni”, konkursu recytatorskiego, a także udział najstarszych przedszkolaków w zajęciach integracyjno - adaptacyjnych w Szkole Podstawowej, występ rodziców z okazji Dnia Dziecka - przedstawienie pt. „Jaś i Małgosia”, organizację tygodnia zdrowia oraz udział w Festiwalu Piosenki o Zdrowiu organizowanym przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Ożarowie Mazowieckim (zajęcie III miejsca), udział w międzyprzedszkolnym konkursie „Z przyrodą za pan brat” organizowanym przez Gminne Przedszkole w Laskach, udział w VIII Europejskim Tygodniu Sportu dla Wszystkich oraz udział dzieci w projekcie prozdrowotnym pn. „Szkielecik”;
  • całkowita wymiana tarasu;
  • pozyskanie funduszy od sponsorów na zakup sztalug oraz profesjonalnych akcesoriów malarskich dla dzieci w celu rozwijania zdolności artystyczno - malarskich oraz usprawniania motoryki małej w zakresie rąk.

 

Gminne Przedszkole w Laskach:

  • przeprowadzenie rekrutacji do przedszkola na rok 2016/2017;
  • organizacja zebrań dla rodziców i zajęć adaptacyjnych dla dzieci nowoprzyjętych;
  • realizacja widowiska „4 żywioły” w wykonaniu wszystkich pracowników przedszkola dla dzieci i rodziców z okazji Światowego Dnia Ziemi;
  • Festyn Rodzinny „Wycieczka po wybranych krajach Unii Europejskiej”;
  • uroczyste zakończenie roku szkolnego w trzech najstarszych grupach – występy dzieci dla rodziców połączone z finałem warsztatów bębniarskich „Łubu – Dubu”;
  • organizacja pożegnalnych ognisk integracyjnych w poszczególnych grupach;
  • organizacja wycieczek autokarowych dla dzieci 4 i 5-letnich;
  • organizacja i realizacja pierwszej edycji konkursu plastycznego „Z przyrodą za pan brat” dla dzieci uczęszczających do placówek wychowania przedszkolnego na terenie Powiatu Warszawskiego Zachodniego – pozyskanie sponsorów nagród;
  • przeprowadzenie warsztatów dla rodziców przez specjalistów przedszkolnych (psycholog, pedagog-terapeuta, logopeda).

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie:

  • realizacja zadań własnych Gminy oraz zadań zleconych przez Wojewodę wynikających z ustaw o pomocy społecznej, wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej, świadczeniach rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, postępowaniu z dłużnikami alimentacyjnymi, świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,  przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
  • realizacja programów rządowych - „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,  rządowego programu na rzecz rodzin wielodzietnych - Karta Dużej Rodziny;
  • realizacja zadań wynikających z programów przyjętych przez Radę Gminy Izabelin;
  • od 1 stycznia 2016r. realizacja świadczenia rodzicielskiego;
  • od 1 kwietnia 2016r. realizacja  ustawy o pomocy państwa  w wychowaniu dzieci (Rodzina  500+).

 

Gminna Biblioteka Publiczna w Izabelinie:

  • spotkanie autorskie ze  Sławomirem Koprem – autorem bestsellerów popularno- historycznych;  sfinansowane przez Instytut Książki w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa;
  • złożenie wniosku o udzielenie dofinansowania na zakup nowości wydawniczych w 2016 roku ze środków finansowych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z budżetu państwa;
  • zorganizowanie okolicznościowej wystawy pt. „Książki wydane w latach 1945-1970”;
  • przeprowadzenie lekcji bibliotecznych dla dzieci z przedszkola w Izabelinie i Laskach;
  • zorganizowanie trzech spotkań Dyskusyjnego Klubu Książki;
  • organizacja comiesięcznej akcji „Czytamy dzieciom”;
  • wystawa prac malarskich naszych mieszkańców: Pani Jolanty Jabłońskiej i Małgorzaty Hajduk oraz Pana Jerzego Bedyńskiego;obrazy można podziwiać do 27 lipca 2016 r.


OSP Laski:

  • udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych;
  • malowanie podłogi w garażach strażnicy;
  • zakup drobnego sprzętu i umundurowania;
  • szkolenia z zakresu działań ratowniczo-gaśniczych.

 

OSP Izabelin:

  • organizacja obchodów 90-lecia jednostki;
  • udział w akcjach ratowniczo – gaśniczych.

 

Gminne Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji:

  • wykonanie 16 przyłączy wodociągowych oraz 24 przyłączy kanalizacyjnych;
  • w związku z remontem nawierzchni ul. Brzozowej w Laskach wykonywanie remontów  przyłączy wodociągowych oraz wymiana zasuw liniowych na odcinku od ul. Południowej do ul. Partyzantów;  czyszczenie sieci kanalizacyjnej wraz z inspekcją wizualną; 
  • poddanie ostatecznej ocenie merytorycznej złożonego w styczniu br. wniosku o dofinansowanie w ramach POIiŚ 2014-2020; decyzja o przyznaniu dofinansowania przewidywana jest w sierpniu 2016 r.

 

Centrum Kultury Izabelin:

  • organizowanie płatnych dodatkowych zajęć dla dzieci i młodzieży, m.in. studio piosenki, taneczne: Break Dance, Hip-hop, Jazz,  plastyczne: papieromania, kreatywna plastyka, malarstwo; warsztaty komputerowe, szachy oraz cykliczne warsztaty: bębniarskie, Lego, naukowo-techniczne Funiversity, umuzykalniania dzieci „Gordonki”;
  • zorganizowanie 30 projekcji w Kinie za Rogiem dla dzieci, młodzieży i dorosłych polskiej oraz światowej kinematografii;
  • organizacja Finału V Mazowieckiego Festiwalu Piosenki Rozdźwięki Izabelin 2016;
  • zorganizowanie I Pikniku Folklorystycznego  „Cepeliada – Izabelin 2016”;
  • organizacja koncertów dla dzieci szkolnych w wykonaniu muzyków Filharmonii Narodowej;
  • organizacja Pikniku z okazji Dnia Dziecka na boisku Orlik w Laskach;
  • organizacja kilkunastu spotkań i wykładów  oraz 4-dniowej wycieczki na Białoruś dla uczestników Uniwersytetu Trzeciego Wieku;
  • organizacja koncertów:  zespołu „Wokaliza”, uczniów izabelińskiego Studia Piosenki działającego w CKI,  zespołu Alpha Zero, Izabeli Trojanowskiej oraz występu zespołu ludowego Ożarowiacy i Kabaretu Moralnego Niepokoju;
  • organizacja spotkań autorskich m. in. z Marianem Opanią i z Agatą Passent;
  • wsparcie przy organizowaniu Pikniku historycznego w Lipkowie – Główne obchody roku Henryka Sienkiewicza na Mazowszu;
  • organizacja dwóch sąsiedzkich wyprzedaży garażowych w CKI;
  • spotkanie „Ufam. Śladami Siostry Faustyny” Grzegorz Górny i Janusz Rosikoń:
  • zorganizowanie Wieczoru Hiszpańskiego wraz z koncertem zespołu Darate z Malagi;
  • współudział w zorganizowaniu uroczystości nadania tytułu Izabelińczyka Roku 2015;
  • organizacja recitalu fortepianowego /Bethoven, List, Chopin, Ravel/  Jagoda Stanicka;
  • zorganizowanie balu seniorów;
  • organizacja spotkania z podróżnikiem:  Nikaragua i Salwador, w krainie wulkanów i starożytnych Majów;
  • zorganizowanie wystaw: pokonkursowej - XXI Międzynarodowy Konkurs Plastyczny „Klucz do ojczyzny” Polski Rok – Wielkanoc 2016, malarstwa Antka Filipowicza „Tylko pastel” i malarstwa Tadeusza Budzyńskiego;
  • organizacja  konkursu plastycznego „Konstytucja 3 Maja”.

 

 

Wójt Gminy Izabelin

Witold Malarowski 

wstecz

Promobox

Kontakt

  • -

Kontakt

Urząd Gminy Izabelin
ul. 3 Maja 42
05-080 Izabelin

tel. 22 722 89 30
e-mail: izabelin@izabelin.pl

Nr konta
31 1020 1026 0000 1102 0023 6034
PKO BP SA II O/Warszawa

MAPA

[obiekt mapy]
  • System Informacji Przestrzennej - Urząd Gminy Izabelin

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.
baner toplayer