Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Informacja o istotnych zadaniach i działaniach realizowanych przez Urząd Gminy Izabelin i gminne jednostki w III kwartale 2017 roku
Mając na uwadze potrzebę udostępniania informacji o sytuacji w Gminie, pragniemy poinformować wszystkich Mieszkańców o istotnych zadaniach i działaniach, jakie zostały zrealizowane bądź nad którymi pracowano w minionym kwartale (lipiec – wrzesień 2017).
Za najbardziej istotne zadania i działania realizowane przez Gminę i jej jednostki w minionym kwartale uznajemy:
- rozbudowa Gminnego Przedszkola w Laskach o salę wielofunkcyjną;
- budowa parkingu przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Wolffa w Laskach;
- realizacja stosownie do wcześniejszych uzgodnień przez Miasto Stołeczne Warszawa modernizacji ul. Estrady na odcinku izabelińskim tj. od ul. Arkuszowej do granicy ze Starymi Babicami wraz z wybudowaniem chodnika po zachodniej stronie;
- przeprowadzenie zakończonego sukcesem postępowania przetargowego na wykonanie robót obejmujących budowę dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Gminie Izabelin; planowany termin zakończenia 30 czerwca 2018r.; dzięki wybudowaniu ścieżki rowerowej mieszkańcy Truskawia uzyskają możliwość bezpiecznego przejazdu na rowerze lub przejścia pieszo do Izabelina C;
- kontynuacja budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Północnej, Żurawiej i Bocianiej w Truskawiu oraz sieci wodociągowej w ul. Zielonej w Hornówku i części ul. Południowej w Truskawiu;
- ukończenie prac adaptacyjnych 5 mieszkań na piętrze i 2 mieszkań na parterze w pozyskanym na cele mieszkań komunalnych budynku w Mościskach; nowi najemcy zasiedlą przygotowane mieszkania do końca bieżącego roku;
- rozpoczęcie rozbudowy Ośrodka Zdrowia u zbiegu ul. Matejki i ul. Tetmajera; koszt 3,6 mln zł; termin zakończenia budowy wrzesień 2018 r.;
- złożenie wniosku o dofinansowanie przebudowy ulic: Poznańskiej i Partyzantów w Laskach w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. W przypadku nie uzyskania dofinansowania na ten projekt (ostatnia zmiana kryteriów w Programie jest niekorzystna dla naszej Gminy ze względu na zawyżony wskaźnik G/Gg spowodowany znacznym odsetkiem osób niezameldowanych w naszej Gminie) dokończona zostanie przebudowa ul. Brzozowej;
- oddanie do użytku alarmowego systemu powiadamiania (syreny i komunikaty głosowe);
- dokonanie analizy zapotrzebowania na Dom dziennego pobytu dla seniorów w Gminie Izabelin na podstawie przeprowadzonej ankiety – zainteresowanie zgłosiło 14 osób - zadanie realizowane będzie w latach 2018/2019.
Ze względu na odstąpienie Zarządu Dróg Powiatowych od umowy z nierzetelnym wykonawcą zadania przebudowy ulicy Sienkiewicza w Izabelinie B prace opóźnią się o kilka miesięcy. Wobec pojawienia się możliwości pozyskania przez Powiat dotacji na przebudowę dróg powiatowych w kwocie 4,2 mln zł z konkursu organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, Starosta Warszawski Zachodni uzgodnił z Gminą Izabelin, iż zgłosi do konkursu projekt przebudowy całej ul. Sienkiewicza wraz z rondem przy ul. 3 Maja oraz odcinkiem ul. 3 Maja od tegoż ronda do ul. Szymanowskiego w Laskach. Zobowiązał się zarazem do naprawy punktowej przez Zarząd Dróg Powiatowych ul. 3 Maja od ul. Tetmajera do ronda w Laskach oraz położenia nakładki na ul. Sierakowską od Sierakowa w pobliże ul. Końcowej w Izabelinie. Naprawa dróg powiatowych ma zostać zrealizowana przez Powiat przed nadchodzącą zimą.
Wydział Gospodarki Przestrzennej
Referat Architektury i Planowania Przestrzennego:
- przeprowadzenie, na wniosek Zarządu Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach, pełnej procedury związanej z wydaniem Decyzji Wójta o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - budowie terenu rekreacyjno-sportowego wraz ze Szkolną Halą Widowiskowo-Sportową dla Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla dzieci niewidomych przy TOnO w Laskach oraz infrastrukturą techniczną niezbędną do obsługi planowanej inwestycji na terenie działki nr 1/1 przy ul. Brzozowej w Laskach;
- przeprowadzenie prac planistycznych - Mościska, Etap IV, część A, trwa kompletowanie uwag do koncepcji planu do przekazania projektantowi, na wrześniowej sesji Rady Gminy podjęto uchwałę dzielącą obszar na dwie części;
- zakończenie procedury planistycznej dla Analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym – dokument został przyjęty w czerwcu Uchwałą Rady Gminy Izabelin Nr XXVII/231/17;
- ponowne częściowe wyłożenie do publicznego wglądu projektu miejscowego planu - Hornówek, część E (w zakresie ul. Rolnej);
- kompletowanie wniosku o uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów leśnych w Izabelinie B na cele nieleśne oraz zmiany w dotychczas wydanych decyzjach - 16 odrębnych wniosków;
- przekazanie do uchwalenia na październikowej sesji Projektu aktualizacji planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
- wyłożenie do publicznego wglądu projektu zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Izabelin – wyłożenie w dniach: 02.10.2017 r. – 23.10.2017r., uwagi można składać do 13.11.2017r.;
- wydanie 201 zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami:
- nabycie udziału ½ w działce nr ew. 802 wieś Truskaw (skwerek u zbiegu ul. Lipkowskiej i ul. 3 Maja);
- wydzierżawienie terenu u zbiegu ul. 3 Maja i ul.Wolffa z przeznaczeniem na parking (część działki nr ew. 1760/14 obr. Laski);
- nabycie w drodze decyzji podziałowych i komunalizacji pod drogi gminne gruntów o łącznej powierzchni 121 m2;
- uzyskanie wypisów z ewidencji gruntów dla blisko 250 działek niezbędnych do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wsi Izabelin B;
- zawarcie – po uzyskaniu zgody Rady Gminy - porozumienia z właścicielem działki nr ew. 968 obr. Izabelin w sprawie jej nabycia przez Gminę Izabelin (działka przy Urzędzie Gminy Izabelin);
- nadanie drodze we wsi Truskaw nazwy ulicy: Dzika;
- wydanie decyzji ustalających tzw. rentę planistyczną na łączną kwotę: 7.616,00 zł;
- podpisanie 7 umów dzierżawy długoterminowych (do 3 lat) z czynszem dzierżawnym w wysokości ok. 3.400,- zł w skali roku oraz 11 umów dzierżawy krótkoterminowych (do 3 miesięcy) – dzierżawa gruntów będących w posiadaniu Gminy Izabelin.
Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych:
- rozbudowa Gminnego Przedszkola w Laskach o salę wielofunkcyjną; zakończono roboty budowlane – rozbudowana część budynku składa się z dwóch funkcjonalnych części: sali widowiskowej o powierzchni użytkowej ok. 112 m2 oraz zaplecza socjalnego;
- remont kotłowni w Szkole Podstawowej w Hornówku; wymiana kotłów grzewczych wraz z osprzętem i automatyką oraz remont pomieszczenia kotłowni;
- rozstrzygnięcie przetargu na budowę połączenia drogowego ul. Łąkowej w Mościskach z ul. Klaudyńską w Klaudynie. Inwestycja jest współfinansowana przez gminę Stare Babice;
- rozstrzygnięcie postępowania przetargowego i podpisanie umowy na rozbudowę Ośrodka Zdrowia w Izabelinie; zakres prac obejmuje wykonanie trzykondygnacyjnego budynku wraz z łącznikiem do istniejącego budynku oraz zagospodarowanie terenu;
- przeprowadzenie postępowania przetargowego na wykonanie robót obejmujących budowę dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w gminie Izabelin w terminie do 30 czerwca 2018r. Zamówienie podzielone zostało na 4 zadania:
- zadanie I - Budowa drogi rowerowej w ul. 3 Maja, na odcinku od ul. Estrady w Mościskach do ronda w Laskach;
- zadanie II - Budowa drogi rowerowej w ul. 3 Maja, na odcinku od ronda w Laskach do ul. Partyzantów w Laskach, wraz z przebudową drogi;
- zadanie III - Budowa drogi rowerowej w ul. 3 Maja, na odcinku od ul. Tetmajera w Izabelinie C do ul. Północnej w Truskawiu;
- zadanie IV - Budowa drogi rowerowej w ul. Sierakowskiej, na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Chodkiewicza w Izabelinie C.
Wydział Środowiska
Referat Ochrony Środowiska:
- zlecone prace związane z utrzymaniem zieleni na terenie gminy Izabelin;
- zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom bezdomnym i przeciwdziałanie bezdomności zwierząt, dofinansowanie do zabiegów kastracji/sterylizacji psów i kotów posiadających właściciela z terenu gminy Izabelin, pokrycie kosztów chipowania;
- prowadzenie korespondencji w sprawie dzikich zwierząt łownych przebywających na terenie zabudowanym Gminy, w tym przygotowanie projektu pisma do Ministra Środowiska w tej sprawie;
- prowadzenie akcji usuwania materiałów zawierających azbest dla Gminy Izabelin;
- kontrola podmiotów działających w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz odbierania i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości;
- opracowywanie Raportu z realizacji „Programu Ochrony środowiska dla Gminy Izabelin na lata 2011-2014 z perspektywą na lata 2015-2018” za lata 2015-2016;
- konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin.
Referat Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa:
- zawarcie umowy na wykonanie nakładek bitumicznych na niżej wymienionych drogach gminnych w terminie od 11.09.2017r do 15.10.2017r.:
Lp. |
Nazwa ulicy |
Odcinek od - do |
Długość |
Truskaw |
|
|
|
1. |
Ptasińskiego |
Leśnej Polanki - Popiełuszki |
200m |
Izabelin C |
|
|
|
2. |
Początkowa |
Krasińskiego - Planty |
110m |
3. |
Siemiradzkiego |
Poniatowskiego - Kościuszki |
260m |
4. |
Paderewskiego |
Poniatowskiego - Świerkowa |
140m |
5. |
Kościuszki |
Chodkiewicza - do końca ulicy |
520m |
6. |
Słoneczna |
Kościuszki - Jałowcowa |
95m |
Izabelin B |
|
|
|
7. |
Zamoyskiego |
Sapiehy - Podbipięty |
300m |
8. |
Rocha Kowalskiego |
Lubomirskiego - Kordeckiego |
290m |
Hornówek |
|
|
|
9. |
Poprzeczna XV |
Kurowskiego - Łączna |
380m |
10. |
Łączna |
Lipkowska - XII Poprzeczna |
190m |
11. |
Zielona |
3 Maja - Kurowskiego |
850m |
|
|
Razem |
3335m |
- budowa parkingu przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Wolffa w Laskach; zakończenie pierwszego etapu prac polegającego na przygotowaniu terenu, korytowaniu i spryzmowaniu ok. 82m3 gruntu, a następnie utwardzeniu kruszywem betonowym i klińcem dolomitowym placu o łącznej powierzchni 400m2; w drugim etapie prac, zaplanowanym na rok 2018, przewidziane jest wykonanie parkingu utwardzonego kostką betonową wraz z infrastrukturą towarzyszącą;
- wykonanie prac renowacyjnych mogił na cmentarzu wojennym;
- realizacja zadań z funduszu sołeckiego dla poszczególnych sołectw;
- normowanie spraw związanych z budynkiem socjalnym przy ul. Chabrowej 4 w Mościskach.
Referat Gospodarki Odpadami:
- wystawienie 247 upomnień dla dłużników;
- wysłanie 91 wykazów zaległości;
- wszczęcie 47 postępowań egzekucyjnych;
- przyjęcie 7 zobowiązań mieszkańców dotyczących spłaty zaległości;
- archiwizacja dokumentów;
- wprowadzanie zmian na podstawie złożonych przez mieszkańców deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Wydział Rozwoju:
- przygotowanie i przesłanie do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych dokumentów niezbędnych do podpisania umowy o dofinansowanie w ramach RPO WM, dla projektu pn. Gminne Przedszkole w Laskach "Akademia Pod Dębowym Liściem"- jest nas więcej;
- bieżące raportowanie oraz rozliczenia z Fundacją Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu Lokalny Animator Sportu 2017;
- pozytywne przejście oceny merytorycznej Projektu: ”Mazowieccy Liderzy e-Administracji”, złożonego w konkursie ogłoszonym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, w ramach Działania 2.18 „Wysokiej jakości usługi administracyjne” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój;
- przygotowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu „Karta Izabelińczyka”; uchwała została podjęta na wrześniowej sesji Rady Gminy – wydawanie kart mieszkańcom planuje się od stycznia 2018 r.;
- złożenie wniosku o dofinansowanie przebudowy ulic: Partyzantów i Poznańskiej w Laskach, w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019;
- prowadzenie bieżącej obsługi przedsiębiorców w ramach Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (136 wniosków wraz z deklaracjami ZUS);
- współpraca przy organizacji XIII edycji Festiwalu Muzycznego „W krainie Chopina”;
- współorganizacja zebrań wiejskich poprzez projekt plakatów i ulotek;
- przygotowanie tablic informacyjnych dot. inwestycji z funduszy unijnych w Gminie Izabelin na piknik „Europa zmienia metropolię warszawską”;
- przeprowadzenie kampanii informacyjnej – bezpłatne szczepienia przeciwko grypie dla mieszkańców gminy Izabelin w wieku 65+;
- przeprowadzenie konsultacji społecznych Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin;
- organizacja bezpłatnej mammografii dla kobiet w wieku 50-69 lat.
Wydział Finansowy
Referat Księgowości Budżetowej:
- sporządzenie sprawozdań budżetowych za I półrocze 2017 r. z zadań własnych oraz zadań zleconych Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu);
- wprowadzanie zmian w planie budżetu Gminy;
- bieżące płatności zobowiązań oraz bieżąca ewidencja dochodów, wydatków, kosztów i środków trwałych;
- czynności przygotowawcze dotyczące sporządzenia sprawozdań budżetowych za III kwartał 2017 r. Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu); uzgadnianie kont syntetycznych i analitycznych, uzgadnianie należności i zobowiązań wynikających z ksiąg rachunkowych, wysyłka wezwań do zapłaty od należności cywilnoprawnych;
- obsługa księgowa projektu „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego” ZIT.
Referat Księgowości Podatkowej:
- wystawienie decyzji wymiarowych dotyczących: podatku od nieruchomości (26 szt.), podatku leśnego (4 szt.), łącznego zobowiązania pieniężnego (22 szt.), decyzji zmieniających wymiar (24 szt.);
- systematyczne wprowadzanie zmian zgodnie z przesłaną przez Starostę Powiatu Warszawskiego Zachodniego informacją w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków, oraz aktualizacja zebranych informacji dotyczących użytków gruntów położonych na terenie gminy;
- przyjmowanie interesantów oraz wszczynanie postępowań administracyjnych zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawą Ordynacja podatkowa - w sprawie zmiany wymiaru podatku;
- sprawdzenie deklaracji podatku od nieruchomości os. prawnych (2 szt.);
- wystawienie tytułu wykonawczego dla osoby prawnej na kwotę 76 072,80 zł;
- wystawienie tytułów wykonawczych dla osób fizycznych za zaległości: w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym (28 szt. na kwotę 18 837,00 zł);
- wystawienie upomnień dla osób fizycznych za zaległości: w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym (34 szt. na kwotę 120 064,00 zł);
- wystawienie upomnień na podatek od środków transportowych (21 szt. na kwotę 58 844,00 zł);
- rozliczenie oraz kontrola prawidłowego poboru podatków pobieranych przez sołtysów poszczególnych miejscowości za III kwartał 2017 r.;
- rozliczenie kosztów egzekucyjnych dotyczących wystawionych tytułów wykonawczych za poszczególne miesiące 2017 r.;
- wszczęcie 23 postępowań administracyjnych, celem ujawnienia w sądzie spadkobierców po zmarłych podatnikach Gminy Izabelin; pozyskiwanie dokładnych danych dla poszczególnych spadkobierców z Urzędu Stanu Cywilnego Miasta Stołecznego Warszawy z Wydziału Administracji.
Zarządzanie Kryzysowe, Sprawy Obronne i Obrona Cywilna:
- przeprowadzenie testów i odbiorów ostatecznych Systemu Wczesnego Ostrzegania i Alarmowania Ludności w Gminie Izabelin, który składa się z 5 punktów alarmowania rozlokowanych w : Truskawiu, Izabelinie C, Izabelinie B, Laskach i Mościskach; zainstalowane nowoczesne syreny szczelinowe, oparte na technice cyfrowej pozwalają na przekazywanie zarówno sygnałów alarmowych, jak i komunikatów głosowych.
Zespół Szkół w Izabelinie:
- kontynuacja pilotażowego Programu Programowania w Szkole dla uczniów klas pierwszych i drugich szkoły podstawowej ogłoszonego przez MEN;
- zaplanowanie i zorganizowanie pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018:
- zorganizowanie zajęć w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej i inne zajęcia dodatkowe;
- przygotowanie harmonogramu konkursów międzynarodowych, ogólnopolskich i szkolnych na cały rok szkolny;
- zaplanowanie działań profilaktycznych na bieżący rok szkolny;
- kontynuacja projektów: Koduj z Klasą, Mistrzowie Kodowania i SCRATCH – udział nauczycieli w szkoleniach, przeprowadzenie rekrutacji wśród uczniów;
- przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli: „Jak współpracować z trudnym rodzicem i chronić siebie”, „W całości i z osobna - strategie dydaktyczne wspierające indywidualizację nauczania w zróżnicowanej grupie klasowej”, „ Dlaczego Japończycy prowadzą spotkania na stojąco? Prowadzenie efektywnych zebrań”;
- przygotowanie uroczystości patriotyczno-religijnej na Cmentarzu Wojskowym w Laskach;
- wyremontowanie schodów - wyjście „G” – Izabelin, ul. 3 Maja 49;
- wymiana rynien na długości 142 mb – nowa część szkoły z częścią sportową - Izabelin, ul. 3 Maja 49;
- pomalowanie: korytarza I piętro, sali 211, klatki schodowej, okien w starej części szkoły, wszystkich drzwi w nowej części szkoły - Izabelin, ul. 3 Maja 49;
- pomalowanie: zaplecza kuchni, świetlicy, stołówki, sali 117, korytarzy oraz ściany frontowej w holu głównym – Hornówek, ul. Wojska Polskiego 5.
Gminne Przedszkole w Izabelinie:
- udział dzieci w konkursie przeglądu piosenki o zdrowiu w Błoniu; uzyskanie wyróżnienia;
- zorganizowanie uroczystości w okazji 70-lecia Przedszkola w Izabelinie i 10-lecia Gminnego Przedszkola w Izabelinie przy ul. T. Kościuszki 17, dla dzieci, rodziców oraz zaproszonych gości;
- przeprowadzenie generalnego remontu wewnątrz budynku podczas wakacji.
Gminne Przedszkole w Laskach:
- organizacja zebrań i zajęć adaptacyjnych dla dzieci nowoprzyjętych;
- prace wykończeniowe w nowo wybudowanej auli;
- wymiana instalacji c.o. w starej części budynku;
- zamontowanie dodatkowego wyciągu w kuchni i pomieszczeniach kuchennych;
- przeprowadzenie rekrutacji pracowników na nowoutworzone stanowiska pracy w związku ze zwiększeniem liczby oddziałów dziecięcych;
- zakup zestawu mebli (do sali i do szatni) dla jednej grupy;
- wykonanie wielu prac porządkowo – remontowych oraz wykończeniowych, aby w pełni przygotować placówkę do rozpoczęcia nowego roku szkolnego; ogromne zaangażowanie personelu przedszkola;
- zorganizowanie w dniu święta przedszkolaka pasowania na przedszkolaka dzieci nowych, zarówno dzieci 3-letnich, jak i dzieci starszych;
- tradycyjnie, jak co roku, bardzo uroczyste obchody nadejścia Pani Jesieni;
- zajęcie i miejsca przez reprezentację przedszkola w kolejnej edycji Ligi Przedszkolaka w Łomiankach.
Centrum Usług Wspólnych Izabelin:
- sporządzenie i analiza sprawozdań budżetowych za I półrocze 2017 r. , sprawozdań za miesiąc lipiec i sierpień 2017 r. jednostek obsługiwanych tj.: Centrum Usług Wspólnych Izabelin, Szkoły Podstawowej w Izabelinie, Gminnego Przedszkola w Izabelinie, Gminnego Przedszkola w Laskach;
- bieżąca obsługa finansowo – księgowa oraz płacowa ww. jednostek;
- przygotowanie uchwały w sprawie przekształcenia Zespołu Szkół w Izabelinie w Szkołę Podstawową im. płka Stanisława Królickiego w Izabelinie;
- przygotowanie danych do projektu Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych „Edukacja Przedszkola” – Gminne Przedszkole w Laskach;
- przyjmowanie oraz analiza wniosków o zwrot kosztów dowozu do szkoły dzieci niepełnosprawnych;
- przeprowadzenie egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego dla siedmiu nauczycieli.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie:
- wykonywanie ustawowych zadań związanych z pomocą społeczną, świadczeniami rodzinnymi, funduszem alimentacyjnym, świadczeniem wychowawczym (500+), wspieraniem rodziny, przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, Kartą Dużej Rodziny;
- przyjmowanie wniosków na nowe okresy zasiłkowe, zarówno ze świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, jak i ze świadczenia wychowawczego 500+; nowy okres zasiłkowy rozpoczyna się dopiero w październiku, ale aby wydać nową decyzję i zachować ciągłość wypłacania świadczenia wnioski przyjmowane były już od 1 sierpnia 2017 r.;
- umożliwienie rodzinom starającym się o świadczenia rodzinne, dla których nowy okres zasiłkowy rozpoczyna się dopiero od 1 listopada, składania wniosków już w sierpniu, aby mieszkańcy mogli załatwić jedocześnie wszystkie sprawy związane ze świadczeniami na dzieci;
- przyjęcie do dnia 27 września br. 27 wniosków na świadczenia z funduszu alimentacyjnego, 108 wniosków na świadczenia rodzinne oraz 675 wniosków na świadczenie 500+.
Gminna Biblioteka Publiczna w Izabelinie:
- uzyskanie dotacji na zakup nowości wydawniczych w kwocie 9 tysięcy złotych w ramach Programu Wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” Piorytet 1 – Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych w roku 2017;
- organizacja wernisażu malarskiego Teodozji Gołaszewskiej i Haliny Kozak; obrazy można oglądać w godzinach otwarcia biblioteki do 30 października 2017 r.;
- zorganizowanie spotkania autorskiego z Felicją Konarską - autorką wspomnień o Wołyniu oraz promocja najnowszej książki autorki „Opowieści z czterech kręgów”;
- przygotowanie spotkania dla przedszkolaków z Lasek z Przemysławem Wechterowiczem -autorem książek dla dzieci;
- organizacja pierwszego po wakacjach spotkania klubowiczów Dyskusyjnego Klubu Książki; w czytelni biblioteki dyskutowano na temat książki Eustachego Rylskiego „Szara lotka”, następne spotkanie odbędzie się 20 października 2017 r. o godz. 17.30;
- wznowienie po wakacjach akcji „Czytamy Dzieciom”; książki czytane są w ostatnią środę miesiąca o godz. 16.00.
GPWiK „Mokre Łąki”:
- realizacja sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Północnej, Żurawiej i Bocianiej w Truskawiu;
- wybudowanie sieci wodociągowej w ul. Zielonej w Hornówku;
- rozpoczęcie robót budowlanych przy budowie sieci kanalizacji sanitarnej w Hornówku;
- budowa sieci wodociągowej w części ul. Południowej w Truskawiu;
- bieżące prace porządkowe oraz utrzymania zieleni na drogach gminnych oraz placach zabaw;
- prace interwencyjne w okolicach ul. Sory zapobiegające podtopieniu okolicznych posesji przez wody opadowe gromadzące się na pobliskim terenie Kampinoskiego Parku Narodowego;
- zmiany kadrowe: powołanie dr Piotra Rudzkiego kierownika Jednostki Realizującej Projekt (JRP) do zarządu spółki oraz powołanie do składu rady nadzorczej spółki Zastępcy Wójta Ryszarda Haczeka w miejsce ustępującego przedstawiciela Urzędu Gminy Izabelin – Sekretarza Gminy Ryszarda Łuczaka.
Centrum Kultury Izabelin
- organizacja koncertów: Muzyczna podróż po Hiszpanii, zespołu smyczkowego Quatuor Europa, Bodo – Musical, Poparzeni Kawą Trzy, Biesiada Polska;
- przygotowanie przedstawień teatralnych dla dzieci: Sówka Mądra Główka, Baltazar Bombka, Przygody Misia Podróżnika, Żółta ciżemka oraz spektaklu dla dorosłych - Małe zbrodnie małżeńskie;
- zorganizowanie Dnia Otwartego CKI;
- organizacja w ramach Wakacji w CKI 4 przedstawień teatralnych oraz zabaw tanecznych, warsztatów plastycznych, gier i zabaw sportowych dla dzieci;
- zorganizowanie spotkania z podróżnikami: Peru. Inti Raymi – święto Boga słońca, Opowieści z Madagaskaru oraz wystawy: prac malarskich Renaty Poncyliusz-Misiak, kolaży z papieru kolorowego Maksa Pudłowskiego, wystawy malarskiej Izabeli Skowrońskiej;
- przeprowadzenie zajęć: Gordonki – zajęcia umuzykalniające dla dzieci – trąbka, warsztaty robotyki, kreatywne warsztaty plastyczne „Jesienne fantazje”, zajęcia artystyczne z wykorzystaniem batiku, ebru, kreatywne warsztaty plastyczne;
- trwa Tworzenie Klubu Muzycznego;
- wyświetlenie w Kinie za Rogiem 38 filmów dla dzieci, 46 filmów dla młodzieży i dorosłych oraz specjalna prezentacja filmu o ks. Tadeuszu Fedorowiczu „Dobrowolnie za Ural”.
Wójt Gminy Izabelin
Witold Malarowski