Urząd Gminy Izabelin - Gmina Izabelin

Menu główne

Treść

Informacja o istotnych zadaniach i działaniach realizowanych przez Urząd Gminy Izabelin i gminne jednostki w III kwartale 2017 roku

Mając na uwadze potrzebę udostępniania informacji o sytuacji w Gminie, pragniemy poinformować wszystkich Mieszkańców o istotnych zadaniach i działaniach, jakie  zostały zrealizowane bądź nad którymi pracowano w minionym kwartale  (lipiec – wrzesień 2017).

Za najbardziej istotne zadania i działania realizowane przez Gminę i jej jednostki w minionym  kwartale uznajemy:

  • rozbudowa Gminnego Przedszkola w Laskach o salę wielofunkcyjną;
  • budowa parkingu przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Wolffa w Laskach;
  • realizacja stosownie do wcześniejszych uzgodnień przez Miasto Stołeczne Warszawa modernizacji ul. Estrady na odcinku izabelińskim tj. od ul. Arkuszowej do granicy ze Starymi Babicami wraz z wybudowaniem  chodnika po zachodniej stronie;
  • przeprowadzenie zakończonego sukcesem postępowania przetargowego na wykonanie robót obejmujących budowę dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Gminie Izabelin; planowany termin zakończenia 30 czerwca 2018r.; dzięki wybudowaniu ścieżki rowerowej mieszkańcy Truskawia  uzyskają możliwość bezpiecznego przejazdu na rowerze lub przejścia pieszo do Izabelina C;
  • kontynuacja budowy  sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Północnej, Żurawiej i Bocianiej w Truskawiu oraz sieci wodociągowej w ul. Zielonej w Hornówku i części ul. Południowej w Truskawiu;
  • ukończenie prac adaptacyjnych 5 mieszkań na piętrze i 2 mieszkań na parterze w pozyskanym na cele mieszkań komunalnych budynku w Mościskach; nowi najemcy zasiedlą przygotowane mieszkania do końca bieżącego roku;
  • rozpoczęcie rozbudowy Ośrodka Zdrowia u zbiegu ul. Matejki i ul. Tetmajera; koszt 3,6 mln zł; termin zakończenia budowy wrzesień 2018 r.;
  • złożenie wniosku o dofinansowanie  przebudowy ulic: Poznańskiej i Partyzantów w Laskach w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. W przypadku nie uzyskania dofinansowania na ten projekt (ostatnia zmiana kryteriów w Programie jest niekorzystna dla naszej Gminy ze względu na zawyżony wskaźnik G/Gg spowodowany znacznym odsetkiem osób niezameldowanych w naszej Gminie) dokończona zostanie przebudowa ul. Brzozowej;
  • oddanie do użytku alarmowego systemu powiadamiania (syreny i komunikaty głosowe);
  • dokonanie analizy zapotrzebowania na Dom dziennego pobytu dla seniorów w Gminie Izabelin na podstawie przeprowadzonej ankiety – zainteresowanie zgłosiło 14 osób - zadanie realizowane będzie w latach 2018/2019.

 

Ze względu na odstąpienie Zarządu Dróg Powiatowych od umowy z nierzetelnym wykonawcą zadania przebudowy ulicy Sienkiewicza w Izabelinie B prace opóźnią się o kilka miesięcy. Wobec pojawienia się możliwości pozyskania przez Powiat dotacji na przebudowę dróg powiatowych w kwocie 4,2 mln zł z konkursu organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, Starosta Warszawski Zachodni uzgodnił z Gminą Izabelin, iż zgłosi do konkursu projekt przebudowy całej ul. Sienkiewicza wraz z rondem przy ul. 3 Maja oraz odcinkiem ul. 3 Maja od tegoż ronda do  ul. Szymanowskiego w Laskach. Zobowiązał się zarazem do naprawy punktowej przez Zarząd Dróg Powiatowych ul. 3 Maja od ul. Tetmajera do ronda w Laskach oraz położenia nakładki na ul.  Sierakowską od Sierakowa w pobliże ul. Końcowej w Izabelinie. Naprawa dróg powiatowych ma zostać zrealizowana przez Powiat przed nadchodzącą zimą.

 

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Referat Architektury i Planowania Przestrzennego: 

  • przeprowadzenie,  na wniosek Zarządu Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach, pełnej procedury związanej z wydaniem Decyzji Wójta o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - budowie terenu rekreacyjno-sportowego wraz ze Szkolną Halą Widowiskowo-Sportową dla Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla dzieci niewidomych przy TOnO w Laskach oraz infrastrukturą techniczną niezbędną do obsługi planowanej inwestycji na terenie działki nr 1/1 przy ul. Brzozowej w Laskach;
  • przeprowadzenie prac planistycznych - Mościska, Etap IV, część A, trwa kompletowanie uwag do koncepcji planu do przekazania projektantowi, na wrześniowej sesji Rady Gminy podjęto uchwałę dzielącą obszar na dwie części;
  • zakończenie procedury planistycznej dla Analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym – dokument został przyjęty w czerwcu Uchwałą Rady Gminy Izabelin Nr XXVII/231/17;
  • ponowne częściowe wyłożenie do publicznego wglądu projektu miejscowego planu - Hornówek, część E (w zakresie ul. Rolnej);
  • kompletowanie wniosku o uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów leśnych w Izabelinie B na cele nieleśne oraz zmiany w dotychczas wydanych decyzjach - 16 odrębnych wniosków;
  • przekazanie do uchwalenia na październikowej sesji Projektu aktualizacji planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
  • wyłożenie do publicznego wglądu projektu zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Izabelin – wyłożenie w dniach: 02.10.2017 r. – 23.10.2017r., uwagi można składać do 13.11.2017r.;
  • wydanie 201 zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami:

  • nabycie udziału ½ w działce nr ew. 802 wieś Truskaw (skwerek u zbiegu ul. Lipkowskiej i ul. 3 Maja);
  • wydzierżawienie terenu u zbiegu ul. 3 Maja i ul.Wolffa z przeznaczeniem na parking (część działki nr ew. 1760/14 obr. Laski);
  • nabycie w drodze decyzji podziałowych i komunalizacji pod drogi gminne gruntów o łącznej powierzchni 121 m2;
  • uzyskanie wypisów z ewidencji gruntów dla blisko 250 działek niezbędnych do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wsi Izabelin B;
  • zawarcie – po uzyskaniu zgody Rady Gminy - porozumienia z właścicielem działki nr ew. 968 obr. Izabelin w sprawie jej nabycia przez Gminę Izabelin (działka przy Urzędzie Gminy Izabelin);
  • nadanie drodze we wsi Truskaw nazwy ulicy: Dzika;
  • wydanie decyzji ustalających tzw. rentę planistyczną na łączną kwotę: 7.616,00 zł;
  • podpisanie 7 umów dzierżawy długoterminowych (do 3 lat) z czynszem dzierżawnym w wysokości ok. 3.400,- zł w skali roku oraz 11 umów dzierżawy krótkoterminowych (do 3 miesięcy) – dzierżawa gruntów będących w posiadaniu Gminy Izabelin.

 

Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych:

  • rozbudowa Gminnego Przedszkola w Laskach o salę wielofunkcyjną; zakończono roboty budowlane – rozbudowana część budynku składa się z dwóch funkcjonalnych części: sali widowiskowej o powierzchni użytkowej ok. 112 m2 oraz zaplecza socjalnego;  
  • remont kotłowni w Szkole Podstawowej w Hornówku;  wymiana kotłów grzewczych wraz z osprzętem i automatyką oraz remont pomieszczenia kotłowni;  
  • rozstrzygnięcie przetargu na budowę połączenia drogowego ul. Łąkowej w Mościskach z ul. Klaudyńską w Klaudynie. Inwestycja jest współfinansowana przez gminę Stare Babice;
  • rozstrzygnięcie postępowania przetargowego i podpisanie umowy na rozbudowę Ośrodka Zdrowia w Izabelinie;  zakres prac obejmuje wykonanie trzykondygnacyjnego budynku wraz z łącznikiem do istniejącego budynku oraz zagospodarowanie terenu;
  • przeprowadzenie postępowania przetargowego na wykonanie robót obejmujących budowę dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w gminie Izabelin w terminie do 30 czerwca 2018r.  Zamówienie podzielone zostało na 4 zadania:
    1. zadanie I - Budowa drogi rowerowej w ul. 3 Maja, na odcinku od ul. Estrady w Mościskach do ronda w Laskach;
    2. zadanie II - Budowa drogi rowerowej w ul. 3 Maja, na odcinku od ronda w Laskach do ul. Partyzantów w Laskach, wraz z przebudową drogi;
    3. zadanie III - Budowa drogi rowerowej w ul. 3 Maja, na odcinku od ul. Tetmajera w Izabelinie C do ul. Północnej w Truskawiu;
    4. zadanie IV - Budowa drogi rowerowej w ul. Sierakowskiej, na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Chodkiewicza w Izabelinie C.

 

Wydział Środowiska

Referat Ochrony Środowiska:

  • zlecone prace związane z utrzymaniem zieleni na terenie gminy Izabelin;
  • zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom bezdomnym i przeciwdziałanie bezdomności zwierząt, dofinansowanie do zabiegów kastracji/sterylizacji psów i kotów posiadających właściciela z terenu gminy Izabelin, pokrycie kosztów chipowania;
  • prowadzenie korespondencji w sprawie dzikich zwierząt łownych  przebywających na terenie zabudowanym Gminy, w tym przygotowanie projektu pisma do Ministra Środowiska w tej sprawie;
  • prowadzenie akcji usuwania materiałów zawierających azbest dla Gminy Izabelin;
  • kontrola podmiotów działających w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz odbierania i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości;
  • opracowywanie Raportu z realizacji „Programu Ochrony środowiska dla Gminy Izabelin na lata 2011-2014 z perspektywą na lata 2015-2018” za lata 2015-2016;
  • konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin.

 

Referat Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa:

  • zawarcie umowy na wykonanie nakładek bitumicznych na niżej wymienionych drogach gminnych w terminie od 11.09.2017r do 15.10.2017r.:

 

Lp.

Nazwa ulicy

Odcinek od - do

Długość

Truskaw

 

 

 

1.

Ptasińskiego

Leśnej Polanki - Popiełuszki

200m

Izabelin C

 

 

 

2.

Początkowa

Krasińskiego - Planty

110m

3.

Siemiradzkiego

Poniatowskiego - Kościuszki

260m

4.

Paderewskiego

Poniatowskiego - Świerkowa

140m

5.

Kościuszki

Chodkiewicza - do końca ulicy

520m

6.

Słoneczna

Kościuszki - Jałowcowa

95m

Izabelin B

 

 

 

7.

Zamoyskiego

Sapiehy - Podbipięty

300m

8.

Rocha Kowalskiego

Lubomirskiego - Kordeckiego

290m

Hornówek

 

 

 

9.

Poprzeczna XV

Kurowskiego - Łączna

380m

10.

Łączna

Lipkowska - XII Poprzeczna

190m

11.

Zielona

3 Maja - Kurowskiego

850m

 

 

Razem

3335m

 
  • budowa parkingu przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Wolffa w Laskach; zakończenie pierwszego etapu prac polegającego na  przygotowaniu terenu, korytowaniu i spryzmowaniu ok. 82m3 gruntu, a następnie utwardzeniu kruszywem betonowym i klińcem dolomitowym placu o łącznej powierzchni 400m2; w drugim etapie prac, zaplanowanym na rok 2018, przewidziane jest wykonanie parkingu utwardzonego kostką betonową wraz z infrastrukturą towarzyszącą;
  • wykonanie prac renowacyjnych mogił na cmentarzu wojennym;
  • realizacja zadań z funduszu sołeckiego dla poszczególnych sołectw;
  • normowanie spraw związanych z budynkiem socjalnym przy ul. Chabrowej 4 w Mościskach.

 

Referat Gospodarki Odpadami:

  • wystawienie 247 upomnień dla dłużników;
  • wysłanie 91 wykazów zaległości;
  • wszczęcie 47  postępowań egzekucyjnych;
  • przyjęcie 7 zobowiązań mieszkańców dotyczących spłaty zaległości;
  • archiwizacja dokumentów;
  • wprowadzanie zmian na podstawie złożonych przez mieszkańców deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

Wydział Rozwoju:

  • przygotowanie i przesłanie do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych dokumentów niezbędnych do podpisania umowy o dofinansowanie w ramach RPO WM,  dla projektu pn. Gminne Przedszkole w Laskach "Akademia Pod Dębowym Liściem"- jest nas więcej;
  • bieżące raportowanie oraz rozliczenia z Fundacją Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu Lokalny Animator Sportu 2017;
  • pozytywne przejście oceny merytorycznej Projektu: ”Mazowieccy Liderzy e-Administracji”, złożonego w konkursie ogłoszonym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, w ramach Działania 2.18 „Wysokiej jakości usługi administracyjne” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój;
  • przygotowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu „Karta Izabelińczyka”; uchwała została podjęta na wrześniowej sesji Rady Gminy – wydawanie kart mieszkańcom planuje się od stycznia 2018 r.;
  • złożenie wniosku o dofinansowanie przebudowy ulic: Partyzantów i Poznańskiej w Laskach, w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019;
  • prowadzenie bieżącej obsługi przedsiębiorców w ramach Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (136 wniosków wraz z deklaracjami ZUS);
  • współpraca przy organizacji XIII edycji Festiwalu Muzycznego „W krainie Chopina”;
  • współorganizacja zebrań wiejskich poprzez projekt plakatów i ulotek;
  • przygotowanie tablic informacyjnych dot. inwestycji z funduszy unijnych w Gminie Izabelin na piknik „Europa zmienia metropolię warszawską”;
  • przeprowadzenie kampanii informacyjnej – bezpłatne szczepienia przeciwko grypie dla mieszkańców gminy Izabelin w wieku 65+;
  • przeprowadzenie konsultacji społecznych Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin;
  • organizacja bezpłatnej mammografii dla kobiet w wieku 50-69 lat.

 

Wydział Finansowy

Referat Księgowości Budżetowej:

  • sporządzenie sprawozdań budżetowych za I półrocze 2017 r. z zadań własnych oraz zadań zleconych Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu);
  • wprowadzanie zmian w planie budżetu Gminy;
  • bieżące płatności zobowiązań oraz bieżąca ewidencja dochodów, wydatków, kosztów i środków trwałych;           
  • czynności przygotowawcze dotyczące sporządzenia sprawozdań budżetowych za III  kwartał 2017 r. Urzędu Gminy oraz Gminy (Organu);  uzgadnianie kont syntetycznych i analitycznych,  uzgadnianie należności i zobowiązań wynikających z ksiąg rachunkowych,  wysyłka wezwań do zapłaty od należności cywilnoprawnych;
  • obsługa księgowa projektu „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne dla  Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego” ZIT.

 

Referat Księgowości Podatkowej:

  • wystawienie decyzji wymiarowych dotyczących: podatku od nieruchomości (26 szt.), podatku leśnego (4 szt.),  łącznego zobowiązania pieniężnego (22 szt.), decyzji zmieniających wymiar (24 szt.);
  • systematyczne wprowadzanie zmian zgodnie z przesłaną przez Starostę Powiatu Warszawskiego Zachodniego informacją w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i budynków, oraz aktualizacja zebranych informacji dotyczących użytków gruntów położonych na terenie gminy;    
  • przyjmowanie interesantów oraz wszczynanie postępowań administracyjnych zgodnie z ustawą  o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawą Ordynacja podatkowa - w sprawie zmiany wymiaru podatku;
  • sprawdzenie deklaracji podatku od nieruchomości os. prawnych (2 szt.);
  • wystawienie tytułu wykonawczego dla osoby prawnej na kwotę  76 072,80 zł;
  • wystawienie tytułów wykonawczych dla osób fizycznych za zaległości: w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym (28 szt. na kwotę  18 837,00 zł);
  • wystawienie upomnień dla osób fizycznych za zaległości: w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym  (34 szt. na kwotę 120 064,00 zł);      
  • wystawienie upomnień na podatek od środków transportowych   (21 szt. na kwotę  58 844,00 zł); 
  • rozliczenie oraz kontrola prawidłowego poboru podatków pobieranych przez sołtysów poszczególnych miejscowości za III kwartał 2017 r.;
  • rozliczenie kosztów egzekucyjnych dotyczących wystawionych tytułów wykonawczych za  poszczególne miesiące 2017 r.;
  • wszczęcie  23 postępowań administracyjnych, celem ujawnienia w sądzie spadkobierców po zmarłych podatnikach Gminy Izabelin; pozyskiwanie dokładnych danych dla poszczególnych spadkobierców z Urzędu Stanu Cywilnego Miasta Stołecznego Warszawy z Wydziału Administracji.  

 

Zarządzanie Kryzysowe, Sprawy Obronne i Obrona Cywilna:

  • przeprowadzenie  testów i odbiorów ostatecznych Systemu Wczesnego Ostrzegania i Alarmowania Ludności w Gminie Izabelin, który składa się z 5 punktów alarmowania rozlokowanych w : Truskawiu, Izabelinie C, Izabelinie B, Laskach i Mościskach;  zainstalowane nowoczesne syreny szczelinowe, oparte na technice cyfrowej pozwalają na przekazywanie zarówno sygnałów alarmowych, jak i komunikatów głosowych.

 

Zespół Szkół w Izabelinie:

  • kontynuacja pilotażowego Programu Programowania w Szkole dla uczniów klas pierwszych i drugich szkoły podstawowej ogłoszonego przez MEN;
  • zaplanowanie i zorganizowanie pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018:
    • zorganizowanie zajęć w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej i inne zajęcia dodatkowe;
    • przygotowanie harmonogramu konkursów międzynarodowych, ogólnopolskich i szkolnych na cały rok szkolny; 
    • zaplanowanie działań profilaktycznych na bieżący rok szkolny;
    • kontynuacja projektów: Koduj z Klasą, Mistrzowie Kodowania i SCRATCH – udział nauczycieli w szkoleniach, przeprowadzenie rekrutacji wśród uczniów;
  • przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli: „Jak współpracować z trudnym rodzicem i chronić siebie”, „W całości i z osobna - strategie dydaktyczne wspierające indywidualizację nauczania w zróżnicowanej grupie klasowej”, „ Dlaczego Japończycy prowadzą spotkania na stojąco? Prowadzenie efektywnych zebrań”;
  • przygotowanie uroczystości patriotyczno-religijnej na Cmentarzu Wojskowym w Laskach;
  • wyremontowanie schodów - wyjście „G” – Izabelin, ul. 3 Maja 49;
  • wymiana rynien na długości 142 mb – nowa część szkoły z częścią sportową  - Izabelin, ul. 3 Maja 49;
  • pomalowanie: korytarza I piętro, sali 211, klatki schodowej, okien w starej części szkoły, wszystkich drzwi w nowej części szkoły - Izabelin, ul. 3 Maja 49;
  • pomalowanie: zaplecza kuchni, świetlicy, stołówki, sali 117, korytarzy oraz ściany frontowej w holu głównym  – Hornówek, ul. Wojska Polskiego 5.

 

Gminne Przedszkole w Izabelinie:

  • udział dzieci w konkursie przeglądu piosenki o zdrowiu w Błoniu; uzyskanie wyróżnienia;
  • zorganizowanie uroczystości w okazji 70-lecia  Przedszkola w Izabelinie i 10-lecia Gminnego Przedszkola w Izabelinie przy ul. T. Kościuszki 17, dla dzieci, rodziców oraz zaproszonych gości;
  • przeprowadzenie generalnego remontu wewnątrz budynku podczas wakacji.

 

Gminne Przedszkole w Laskach:

  • organizacja zebrań i zajęć adaptacyjnych dla dzieci nowoprzyjętych;
  • prace wykończeniowe w nowo wybudowanej auli;
  • wymiana instalacji c.o. w starej części budynku;
  • zamontowanie dodatkowego  wyciągu w kuchni i pomieszczeniach kuchennych;
  • przeprowadzenie rekrutacji pracowników na nowoutworzone stanowiska pracy w związku ze zwiększeniem liczby oddziałów dziecięcych;
  • zakup zestawu mebli (do  sali i  do szatni) dla jednej grupy;
  • wykonanie wielu prac porządkowo – remontowych oraz wykończeniowych, aby w pełni przygotować placówkę do rozpoczęcia nowego roku szkolnego; ogromne zaangażowanie personelu przedszkola;
  • zorganizowanie w dniu święta przedszkolaka pasowania na przedszkolaka dzieci nowych, zarówno dzieci 3-letnich, jak i dzieci starszych;
  • tradycyjnie, jak co roku, bardzo uroczyste obchody nadejścia Pani Jesieni;
  • zajęcie i miejsca przez reprezentację przedszkola w kolejnej edycji Ligi Przedszkolaka w Łomiankach.

 

Centrum Usług Wspólnych Izabelin:

  • sporządzenie i analiza sprawozdań budżetowych za I półrocze 2017 r. , sprawozdań za miesiąc lipiec i sierpień  2017 r. jednostek obsługiwanych tj.: Centrum Usług Wspólnych Izabelin, Szkoły Podstawowej w Izabelinie, Gminnego Przedszkola w Izabelinie, Gminnego Przedszkola w Laskach;
  • bieżąca obsługa finansowo – księgowa oraz płacowa ww. jednostek;
  • przygotowanie uchwały w sprawie przekształcenia Zespołu Szkół w Izabelinie w Szkołę Podstawową  im. płka Stanisława Królickiego w Izabelinie;
  • przygotowanie danych do projektu Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych „Edukacja Przedszkola” – Gminne Przedszkole w Laskach;
  • przyjmowanie oraz analiza wniosków o  zwrot kosztów dowozu do szkoły dzieci niepełnosprawnych;
  • przeprowadzenie egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego dla siedmiu nauczycieli.

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie:

  • wykonywanie ustawowych zadań związanych z pomocą społeczną, świadczeniami rodzinnymi, funduszem alimentacyjnym, świadczeniem wychowawczym (500+), wspieraniem rodziny, przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, Kartą Dużej Rodziny;
  • przyjmowanie wniosków na nowe okresy zasiłkowe, zarówno ze świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, jak i ze świadczenia wychowawczego 500+; nowy okres zasiłkowy rozpoczyna się dopiero w październiku, ale aby wydać nową decyzję i zachować ciągłość wypłacania świadczenia wnioski przyjmowane były już od 1 sierpnia 2017 r.;
  • umożliwienie rodzinom starającym się o świadczenia rodzinne, dla których nowy okres zasiłkowy rozpoczyna się dopiero od 1 listopada,  składania wniosków już w sierpniu, aby mieszkańcy mogli załatwić jedocześnie wszystkie sprawy związane ze świadczeniami na dzieci;
  • przyjęcie do dnia 27 września br. 27 wniosków na świadczenia z funduszu alimentacyjnego, 108 wniosków na świadczenia rodzinne oraz 675 wniosków na świadczenie 500+.

 

Gminna Biblioteka Publiczna w Izabelinie:

  • uzyskanie dotacji na zakup nowości wydawniczych w kwocie 9 tysięcy złotych w ramach Programu Wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” Piorytet 1 – Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych w roku 2017;
  • organizacja wernisażu malarskiego Teodozji Gołaszewskiej i Haliny Kozak; obrazy można oglądać w godzinach otwarcia biblioteki do 30 października 2017 r.;
  • zorganizowanie spotkania autorskiego z Felicją Konarską - autorką wspomnień o Wołyniu oraz promocja najnowszej książki autorki „Opowieści z czterech kręgów”;
  • przygotowanie spotkania  dla przedszkolaków z Lasek z Przemysławem Wechterowiczem -autorem książek dla dzieci;
  • organizacja pierwszego po wakacjach spotkania klubowiczów Dyskusyjnego Klubu Książki; w czytelni biblioteki dyskutowano na temat książki Eustachego Rylskiego „Szara lotka”, następne spotkanie odbędzie się 20 października 2017 r. o godz. 17.30;
  • wznowienie po wakacjach akcji „Czytamy Dzieciom”;  książki czytane są w ostatnią środę miesiąca o  godz. 16.00.

 

GPWiK „Mokre Łąki”:

  • realizacja sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Północnej, Żurawiej i Bocianiej w Truskawiu;
  • wybudowanie sieci wodociągowej w ul. Zielonej w Hornówku; 
  • rozpoczęcie robót budowlanych przy budowie sieci kanalizacji sanitarnej w Hornówku;
  • budowa sieci wodociągowej w części ul. Południowej w Truskawiu;
  • bieżące prace porządkowe oraz utrzymania zieleni na drogach gminnych oraz placach zabaw;
  • prace interwencyjne w okolicach ul. Sory zapobiegające podtopieniu okolicznych posesji przez wody opadowe gromadzące się na pobliskim terenie Kampinoskiego Parku Narodowego;
  • zmiany kadrowe: powołanie dr Piotra Rudzkiego kierownika Jednostki Realizującej Projekt (JRP)  do zarządu spółki oraz powołanie do składu rady nadzorczej spółki Zastępcy Wójta Ryszarda Haczeka w miejsce ustępującego przedstawiciela Urzędu Gminy Izabelin – Sekretarza Gminy Ryszarda Łuczaka.

 

Centrum Kultury Izabelin

  • organizacja koncertów: Muzyczna podróż po Hiszpanii, zespołu smyczkowego Quatuor Europa, Bodo – Musical, Poparzeni Kawą Trzy, Biesiada Polska;
  • przygotowanie przedstawień teatralnych dla dzieci: Sówka Mądra Główka, Baltazar Bombka, Przygody Misia Podróżnika, Żółta ciżemka oraz spektaklu dla dorosłych - Małe zbrodnie małżeńskie;
  • zorganizowanie Dnia Otwartego CKI;
  • organizacja w ramach Wakacji w CKI 4 przedstawień teatralnych oraz zabaw tanecznych,  warsztatów plastycznych, gier i zabaw sportowych dla dzieci;
  • zorganizowanie spotkania z podróżnikami: Peru. Inti Raymi – święto Boga słońca, Opowieści z Madagaskaru oraz wystawy: prac malarskich Renaty Poncyliusz-Misiak, kolaży z papieru kolorowego Maksa Pudłowskiego, wystawy malarskiej Izabeli Skowrońskiej;
  • przeprowadzenie zajęć: Gordonki – zajęcia umuzykalniające dla dzieci – trąbka, warsztaty robotyki, kreatywne warsztaty plastyczne „Jesienne fantazje”, zajęcia artystyczne z wykorzystaniem batiku, ebru, kreatywne warsztaty plastyczne;
  • trwa Tworzenie Klubu Muzycznego;
  • wyświetlenie w Kinie za Rogiem 38 filmów dla dzieci, 46 filmów dla młodzieży i dorosłych oraz  specjalna prezentacja filmu o ks. Tadeuszu Fedorowiczu „Dobrowolnie za Ural”.

 

Wójt Gminy Izabelin

 Witold Malarowski 

wstecz

Promobox

Kontakt

  • -

Kontakt

Urząd Gminy Izabelin
ul. 3 Maja 42
05-080 Izabelin

tel. 22 722 89 30
e-mail: izabelin@izabelin.pl

Nr konta
31 1020 1026 0000 1102 0023 6034
PKO BP SA II O/Warszawa

MAPA

[obiekt mapy]
  • System Informacji Przestrzennej - Urząd Gminy Izabelin

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.
baner toplayer