Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Mobilny Urzędnik
W ramach poprawy dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach uruchomiona została dla Państwa usługa polegająca na realizacji spraw urzędowych przez pracowników urzędu w miejscu Państwa zameldowania (teren Gminy Izabelin).
Dla kogo?
- osób w wieku 60 + mających problem z poruszaniem się;
- osób z niepełnosprawnościami ruchowymi;
Jak skorzystać z usługi Mobilnego Urzędnika?
Osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi Mobilnego Urzędnika dokonują zgłoszenia:
telefonicznego pod numerem 22 722 89 32 (zgłoszenia może dokonać opiekun osoby o specjalnych potrzebach; osoba trzecia). Zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie w godzinach pracy urzędu, mailowo cały czas. Zgłoszenia są obsługiwane w kolejności ich przyjęcia
W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić:
- czego dotyczy sprawa;
- podać imię i nazwisko;
- adres zameldowania/zamieszkania;
- numer telefonu do kontaktu;
Jakie usługi:
- Urząd Stanu Cywilnego:
- wydawanie odpisów skróconych, zupełnych lub wielojęzycznych z rejestru stanu cywilnego;
- wydawanie decyzji o zmianie imienia lub nazwiska;
- sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego;
- transkrypcja zagranicznego aktu stanu cywilnego;
- Wydział Ewidencji Ludności
- wydanie dowodu osobistego;
- zameldowanie/ wymeldowanie;
- pełnomocnictwo do głosowania;
- Wydział Biura Obsługi Mieszkańca:
- wpis/ zmiana/ wykreślenie/ wznowienie i zawieszenie działalności gospodarczej;
- przyjęcie wniosku/ skargi na dziennik lub przyjęcie wniosku do protokołu;
- wydanie karty Izabelińczyka;
- pomoc w realizacji spisu powszechnego ludności;
- pomoc w realizacji spisu źródeł ciepła;
- pomoc w zapisaniu się do gminnego newslettera;
- Wydział Ochrony Środowiska
- odbiór i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest;
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa;
- wniosek o użyczenie kompostownika w ramach „Programu kompostowania na terenie gminy Izabelin”;
- wniosek o użyczenie przyczepki z PSZOK-u;
- wniosek o sfinansowanie zabiegu weterynaryjnego (sterylizacja/kastracja, chipowanie);
- deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Wydział Rozwoju i Bieżącego Utrzymania
- udzielenie dotacji na wymianę nieekologicznego źródła ciepła z gminnego programu;
- udzielenie dotacji na przyłącze kanalizacyjne;
- udzielenie dotacji na zbieranie wód opadowych;
- pomoc w wypełnieniu wniosku w ramach Programu „Czyste Powietrze”;
- zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi gminnej;
- zezwolenie na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzeń;
- Wydział Architektury i Planowania Przestrzennego
- wydanie zaświadczenia o braku wyznaczonego obszaru rewitalizacji;
- wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w mpzp.;
- wydanie wypisu i wyrysu z mpzp.;
- wydanie wypisu i wyrysu ze studium;
- wydanie warunków zabudowy;
- wydanie zaświadczenia o zgodności wybudowanego budynku z ustaleniami mpzp.;
- wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonej zmiany sposobu użytkowania z ustaleniami mpzp.;
- Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami,
- nadanie numeru porządkowego dla budynku;
- podział nieruchomości;
- przyznanie krótkoterminowej dzierżawy;
- rozgraniczanie nieruchomości;
- Wydział Finansowy
- złożenie informacji i deklaracji podatkowej;
- wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach / lub posiadaniu gruntów;
- wniosek o przeksięgowanie wpłat;
- wniosek o zwrot nadpłaty;
- wniosek o wydanie zaświadczenia o powierzchni użytków rolnych w hektarach fizycznych zgłoszonych do opodatkowania;
- wniosek o wydanie zaświadczenia o powierzchni użytków rolnych w hektarach fizycznych i przeliczeniowych zgłoszonych do opodatkowania;
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji podatników podatku rolnego zgłoszonego do opodatkowania;
- wniosek o wydanie zaświadczenia o posiadaniu / nieposiadaniu użytków rolnych / gospodarstwa rolnego zgłoszonego do opodatkowania;
- wniosek o wydanie zaświadczenia o wielkości statystycznego dochodu uzyskanego w danym roku z pracy w gospodarstwie rolnym;
- wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości podatkowych.
Opis zakresu usługi:
W zakres usługi wchodzi wizyta pracownika Urzędu Gminy Izabelin w miejscu
świadczenia usługi, podczas której pracownik:
- udzieli pomocy w wypełnieniu wniosku;
- udzieli wyjaśnień w odniesieniu do procedury administracyjnej związanej z usługą;
- przyjmie wniosek od uprawnionego mieszkańca;
- sprawdzi dokumenty konieczne do realizacji procedury administracyjnej;
- przekaże wniosek uprawnionego mieszkańca do Biura Obsługi Mieszkańca;
Dokumenty wymagane do przedstawienia w ramach procedury uprawniony mieszkaniec ma obowiązek zgromadzić samodzielnie.
Realizacja usługi
Usługi w ramach działania Mobilnego Urzędnika realizowane są w środy w godzinach 10.00– 14.00. W wyjątkowych sytuacjach urzędnik może wyznaczyć inny termin wizyty. Usługa zostanie zrealizowana w najbliższym dniu obsługi Mobilnego Urzędnika, w którym dostępny jest wolny termin.
W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie uprawnionego mieszkańca, usługa nie może zostać zrealizowana we wcześniej ustalonym terminie, uprawniony mieszkaniec jest obowiązany do odwołania zgłoszenia najpóźniej w dniu usługi, do godz. 8.30 telefonicznie: 22 722 89 32 lub email: izabelin@izabelin.pl
W przypadku, gdy obsługa Mobilnego Urzędnika nie może być zrealizowana z przyczyn leżących po stronie Urzędu Gminy Izabelin uprawniony mieszkaniec będzie o tym informowany telefonicznie nie później niż 2 godziny przed ustalonym terminem obsługi zgłoszenia.
Podczas wizyty mieszkaniec obowiązany jest zapewnić bezpieczeństwo realizacji usługi (niedopełnienie tego obowiązku skutkować będzie wycofaniem usługi).
POTWIERDZAMY WIZYTY!
W celu zapewnienia bezpieczeństwa uprawnionym mieszkańcom wizyty w ramach Mobilnego Urzędnika będą za każdym razem potwierdzane telefonicznie najpóźniej do godziny 9.00 w dniu obsługi zgłoszenia.
W ramach telefonicznego potwierdzenia wizyty uprawnionemu mieszkańcowi zostanie podane imię i nazwisko pracownika, który będzie dokonywał obsługi. Przed rozpoczęciem obsługi pracownik wylegitymuje się, pokazując identyfikator lub upoważnienie.
Uwagi i kontakt:
Wszelkie uwagi dotyczące Mobilnego Urzędnika należy kierować do Wydziału Obsługi Mieszkańca:
- pocztą elektroniczną na adres: izabelin@izabelin.pl
- telefonicznie od numer: 22 722 89 32