Menu główne
Menu
Reklama
Treść
Załatw sprawę urzędową elektronicznie
Drodzy Mieszkańcy,
Przypominamy o możliwości załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną. Dzięki profilowi zaufanemu lub kwalifikowanemu podpisowi elektronicznemu możecie Państwo korzystać z wielu usług online na wielu portalach urzędowych. Takimi portalami są między innymi:
- Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – można dzięki niej złożyć wniosek o dowód osobisty, uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego, zgłosić urodzenie dziecka, złożyć odwołanie od decyzji administracyjnej,
- Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) – można dzięki niej umówić się na wizytę w placówce ZUS, wysłać wnioski, sprawdzać swoje zwolnienia lekarskie, sprawdzić, czy pracodawca zgłosił pracownika do ubezpieczeń, sprawdzić informacje o stanie swojego konta ubezpieczeniowego w ZUS,
- Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – dzięki niej można założyć firmę, wznowić lub zawiesić działalność gospodarczą, dodać rachunek bankowy, uzyskać dane osób, które prowadzą firmy w Polsce.
Profil zaufany jest bezpłatny i można go założyć bez wychodzenia z domu, jeśli jest się posiadaczem konta bankowego z dostępem do bankowości elektronicznej lub za pośrednictwem innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego. Obecnie jest to możliwe w poniższych bankach/przedsiębiorstwach:
Więcej informacji: Jak w szybki i prosty sposób założyć profil zaufany: https://pz.gov.pl
Podpis elektroniczny jest płatny (w odróżnieniu od profilu zaufanego) i można go zakupić u jednego z dostawców. Listę dostawców można znaleźć na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji.
Więcej informacji: Dostawcy kwalifikowanych podpisów elektronicznych: https://www.nccert.pl/uslugi.htm